|
|
|
Merhaba,
Üç aylık bir aradan sonra 12.sayımızı sizlere ulaştırdığımız için mutluyuz.
Bayramınızı kutluyor, güzel bir bayram tatili geçirmiş olmanızı diliyoruz.
Her zaman olduğu gibi bu sayıda da sürekli köşelerimizin yanı sıra yeni yazıları da beğeninize sunduk. Bunların bir bölümü sürekli köşe haline dönüşecek. Sizlerin de öneri, eleştiri ve desteğinizle daha da güzel sayılara ulaşacağımıza inanıyoruz.
Engin Özendes, 19.yy’da ülkemizde yaşamış fotoğrafçıları tanıtmaya bu sayıda Kompa’yla devam ediyor.
19. Yüzyılda fotoğrafın ortaya çıkmasıyla birlikte sanat dünyasında yoğun tartışmalar yaşanmıştı. Fotoğrafı seven olduğu kadar sevmeyenler de oldu. Aylin bize o dönemdeki tartışmalar içinde yer alan Charles Baudelaire’in bir yazısını gönderdi.
Simber Atay tam da güncel bir duruma da nazire oluşturacak bir konuya değindi bu sayımızda, anlayana diyoruz...
Şeyda Sever’in “ Belgesel Fotoğraf ve Haber Fotoğrafı” başlıklı yazısı, her zaman tartışma yaratmış bir konuya ışık tutuyor. Bu güzel yazıyı iki bölüm halinde yayınlıyoruz. İkinci bölümü için 13. sayımızı bekleyeceğiz.
Bir foto muhabiri ve hatta kameraman bir olaya ilişkin görüntüyü ne olursa olsun almalı mı, yoksa olaya müdahale mi etmeli ? Bu ikilem her zaman yaşanmıştır. Pulitzer ödüllü fotoğrafını çektikten sonra aynı fotoğraftan dolayı geçirdiği bunalım sonucu intihar eden Kevin Carter’ın yaşadığı dram ve fotoğrafı üzerine Coşkun Aral, aynı acıları yaşamış bir foto muhabiri olarak olayı etik boyutuyla sorguluyor.
Sinema dünyasından Çetin Öner, fotoğrafı ve fotoğrafçıyı kendine özgü diliyle tanımlıyor. Yoğun işlerinden zaman buldukça da yazılarına devam edecek.
Bu sayıdan itibaren sizlere fotoğraf sanatçılarımızın, seçtiğimiz fotoğraflarının öyküsünü, çekim tekniklerinin dışındaki yönleriyle aktarmaya çalışacağız. Serinin ilk fotoğrafı İbrahim Demirel’den, öyküsü ise Önder Şenyapılı’dan...
Ülkemiz fotoğrafında eksikliğini duyduğumuz konulardan birisi de fotoğrafın felsefi boyutuyla ele alınması. İzmir temsilcimiz Mahmut Özturan, sanat, fotoğraf ve felsefe konularında yazılarına başladı. Beğeniyle okuyacağınızı ümit ediyoruz.
Özer Kanburoğlu’nun fotoğraf ve mimari üzerine yazısının 2. bölümünü yayınladık. Bu yazının iyi bir kaynak olacağına inanıyoruz.
Tülay Çellek tarafından hazırlanan ‘Temel Tasarım’ serisinin bu sayıdaki konusu “Doku”.
Ali Rıza Akalın, Kaktüs’ün dikenlerini sergilere batırmaya devam ediyor.
Cengiz Gümrükçü, 8. sayıda sizlere aktardığımız ve bütün fotoğraf derneklerine çağrıda bulunduğumuz Elmadağ Çocuk Tutukevi projesi ile ilgili deneyimlerini aktarıyor. Bizler de çağrımızı yineliyoruz : Başarıyla uygulanan Elmadağ Çocuk Tutukevi projesi bir ilkti. Bütün fotoğraf dernekleri kendi bulundukları veya yakın illerdeki çocuk tutukevi ve ıslahevlerinde benzer projelere imza atsınlar. Toplum tarafından bir kenara itilen bu çocuklara yardım eli uzatılsın. Sanat ve fotoğraf sevgisini aktarılım. Deneyimler gösteriyor ki emekler boşa gitmiyor.
Bir kaç sayıdan beri ara verdiğimiz Solan Renkler’de Cengiz Akduman, Anadolu’nun yokedilen kültür miraslarından Göre evlerini anlatıyor, renklerin yeniden canlanması ümidiyle.
Hafize Kaynarca son dönemde yayınlanan iki kitabı tanıtırken, Murat Selam bizleri Malta’ya götürüyor. Gezginlerimizden Faruk Budak Mart ayında, 14 ay sürecek yurt dışı macerasına atılıyor. Kendisine iyi yolculuklar diliyoruz.
Bu sayıda platformlarda İFOD yerini aldı.
Öykülerini zevkle okuduğunuz Mustafa Kurt’un dergimizde yayınlanan öykülerini de içeren öykü kitabı ‘Sokaklarda Seksekler’ yayımlandı. Kendisini kutluyoruz.
Bu sayıdaki yurt dışı konuğumuz, fotoğraf tarihi içerisinde yerini almış Amerikalı fotoğraf sanatçısı Jerry Uelsman.
Fotoğraftan haberi bu kez Abdurrahman Antakyalı veriyor.
Portfolyolarda ise 40 yılı aşkın süredir Türk fotoğrafına fotoğraf ve yazılarıyla emek vermiş fotoğraf sanatçısı ve tutkunu Gültekin Çizgen, fotoğraf çalışmalarına Amerika’da başarıyla devam eden Sadık Demiröz ve 25 yılı aşkın bir süredir fotoğrafa gönül vermiş Koray Olşen yer alıyor.
13. sayıda buluşmak üzere dost sevgi ve selamlar.
Bülent Irkkan
Editör
|
|
|
Ziyaretçi Sayısı:1000791
|
|
|
Copyright and "Fair Use" Information
Dergimiz ticari bir kuruluş olmayıp amatör bir yayındır. Fotoğrafçıları ve dünyada yapılan fotoğraf çalışmalarını tanıtmak amacıyla bilgi ve haber yayınları yapmaktadır.
Bir kolektif anlayışıyla çalıştığı için makalelerde yer alan fotoğraflar ve alıntıların sorumluluğu makalenin yazarına, fotoğrafçısına aittir.
Dergide yer alan içeriklerden ve ihlallerden derginin herhangi bir sorumluluğu yoktur.
Fotoğrafya'da yayınlanan yazıların, fotoğrafların ve kısa filmlerin sorumluluğu
yazarlarına/fotoğrafçılarına/sanatçılarına/film yönetmenlerine aittir.
Dergimiz fotoğrafla ilgili gelişmeleri duyurmak amacıyla çalışmaktadır. Ek olarak, ülkemizde yeterince tanınmayan yabancı fotoğrafçılar ve fotoğraflarıyla ilgili bilgi de aktarmaktadır. Makalelerde yer alan fotoğraflar HABER amaçlı kullanılmaktadır. |