Editörler

Gülçin Tellioğlu
Bülent Irkkan
Ş.Uğur Okçu

Yayın Kurulu

Meryem Akköse
Can Gazialem
Elif İnan
Şirin Karadeniz
Nejat Kutup
Doğanay Sevindik
Aylin Yılmazbayhan
Leyla Yücel






Fotografya Yayın Kurulu
adına İmtiyaz Sahibi
Ş. Uğur Okçu


E-Mail Fotografya
fotografya@ada.net.tr

Yayınlanmasını İstediğiniz
Fotoğraf Haberleri İçin

fotografya@fotografya.gen.tr

ADANET Fotoğraf Editörü

Ş. Uğur OKÇU
 
ara


Çiçeği Burnunda Yayınlar Bülent Irkkan



Metro İstanbul
Selim Seval

İstanbul’u belgelemek…
Zaman çok çabuk akıp gidiyor. Manzara değişiyor. İnsanlar değişiyor. Arada bir durup, zamanı dondurup bir kenara koymak gerekli. Gelecek nesillerin bizleri tanımaları, öğrenmeleri için.
İşte  Selim Seval’ın da yaptığı bu. Bundan 10 yıl sonra, 100 yıl sonra İstanbul Metrosu ilk açıldığı yıllarda nasıldı,  insanlar nasıldı diye baktığımızda bu fotoğrafları göreceğiz. Objektifini insanların günlük telaşına, duygularına ve düşüncelerine odaklayan Selim Seval’ın fotoğraflarının arka planını  hayatımıza yeni giren metro yaşamı süslemiş.

Acaba 100 yıl sonra metro olacak mı? Bu soruya takılmadan fotoğrafların tadını çıkaralım. Bu kitapta kendimizden de bir parça bulacağız. 
Ara Güler, Mart 2004
(Önsöz)

İstanbul Ulaşım San. Ve Tic.  AŞ
Kültür ve Sanat Eserleri Serisi 1



----------------------------------

Upuzun Bir Düş… İstanbul
Fotograflar : Selim Seval
Monolog : Nalan Barbarosoğlu

Bir İtiraf
İstanbul gizli bir kokudur, dünyanın tüm kokularına karışmış…. İçine siner insanın ve çıkmaz yaşadığı sürece.
Dünyanın dört bir yanını gezer yollarından sadece
Öylesine geçenler bile… İnsanlık tarihinde efsaneleriyle
Yaşar, lodosuyla, martısıyla, erguvanlarıyla, her taşında
Taşısığı sırlarıyla, güvercinlerinin arasına karışan
kumrularıyla, yakamozlu Boğazıyla, balıkla arının türküleriyle,
insanın toprağının bin bir diliyle, dünya dinlerinin
mabetleriyle, doğasının, ikliminin sürprizleriyle insanlığın
geçmişini gelecekle buluşturur.

Nice kültür, nice uygarlık, İstanbul’dan geçmiş, İstanbul’a
bir iz bırakmak istemiş ve bir iz alıp götürmüştür…
Hayalleri olduğu kadar düşleri de süsler İstanbul.
İnsanoğluna ilham verir, insanoğlundan sanat alır. Esin
Kaynağı olduğu edebiyat kitaplıklar doldurur. Hemen
açmaz gizemlerini, kat kat sisler altına saklar, emek ister yaşayanından, konuğundan; keşfedilmek ister tarihinin ve
geleceğinin labirentlerinde. Bin bir hikayeyi özenle saklar,
kendisine yaklaşanı da hissettirmeden hikayesine katar.
Belki bu yüzden, bin yıllardır bir özlemdir İstanbul, kendisini
Hiç görmemiş insanda da. Gelen gitmek istemez, giden
Uzaklaşmak.

Bizim bu çalışmamız, olsa olsa, belki bir vefa borcu
(ödeyemeyeceğimi bilsek de), belki küçük bir dipnot
soluk alıp verdiğimiz zamandan düşülen.

Nalan Barbarosoğlu – Selim Seval
((Önsöz yerine)

Deniz Kültür Yayınları No: 12 Temmuz 2005, İstanbul
ISBN: 975-00079-0-5


----------------------------------

Günlükler: Diaries
Sıtkı KÖSEMEN

Türkiye’de genç ve olgun kadınlar genel olarak ya öldürme fiilinin öznesi, ya da tüketim kültürünün kadın cinselliği vurgunculuğunun ana konusu olarak gündemdeler. Kösemen bu kitapla kadını bu iki ortamın dışında bir değerlendirmeye açıyor. Kendisine doğuşta biçilen simge/söylem/ideoloji ortamı içinde bir biçimde ayakta kalabilmiş, ya da bu ortamı aşarak kendi yolunu bulmuş, tek bir tümceyle anlattıkları yaşamlarında bile zenginlik, çeşitlilik ve bilgelik olan kadınlar… 

YAPI KREDİ yayınları  10/2006  
Isbn: 9750811283  335 sayfa  Dil: Türkçe
Türü: Fotoğraf 

----------------------------------

Fotoğraf Teknik Okumaları
Faruk AKBAŞ
Emre İKİZLER


Fotoğrafları teknik ve içerik olarak değerlendirip, nasıl çekildiklerine dair bir takım sonuçlara ulaşma işlemine “fotoğraf okuma” diyoruz.

Fotoğraf okuma, yeni başlayanların fotoğrafı daha kolay ve daha zevkli öğrenebilmeleri için en yararlı yöntemlerden biridir. Bir fotoğrafı inceleyerek nasıl bir objektifle, nasıl bir ışık altında ve hangi kompozisyon kuralları uygulanarak çekildiğini keşfetmek, fotoğrafçılar için önemlidir. Fotoğraf eğitim kitaplarının sınırlı sayıda olduğu ülkemizde, bu çalışmanın önemli bir boşluğu dolduracağına inanıyoruz. 

 
SAY yayınları  10/2006  
Isbn: 9754686246  224 sayfa  Dil: Türkçe
Türü: Fotoğraf 



----------------------------------

Faruk AKBAŞ
Faruk Akbaş’ın ne fotoğrafları ne de kalemi bağırıyor. Öyle dingin... Öyle neşeli... Öyle samimi... Hayatta ne hal varsa, Asya Yollarında da o kadar hal var. İşaret parmağını uzatıp, köreltmiyor gözünüzü... Davet etmekle yetiniyor. Yalın bir davet bu. Öyle ki, kabul buyurduğunuzda, yalnız Asya’ya değil, kendi içinize doğru da bir yolculuğa çıkıyorsunuz. 

SAY yayınları  10/2006  
Isbn: 9754686106  216 sayfa  Dil: Türkçe
Türü: Fotoğraf 



----------------------------------

Bir Devir Böyle Geçti Kalanlara Selam Olsun
Ara GÜLER


Bu kitaptaki fotoğraflardan ilkinin çekilişi lise dönemime rastlar. Aradan yıllar geçti, kitaptaki bütün malzeme hazır olduktan sonra, yapıtın basıma girmesi de on yıl sürdü. Kısacası, bu kitap yarım yüzyıllık bir serüvenin ürünüdür.
Orhan Veli ve Sait Faik öldüğünde liseyi henüz bitirmiştim. Bu yüzden Orhan'ın ve Sait'in pek az resmini kendim çekebildim. Ne var ki, kafamda böyle bir kitap yapma hiç yokken bile nerede bir Sait Faik, bir Orhan Veli fotoğrafı bulsam, hemen röprodüksiyon yaptım. Çünkü şöyle bir şey duymuştum: Bir gün Orhan Veli ile Sait Faik Şişli'de bir meyhanede buluşmuşlar ve Şişli'den Tünel'e kadar ne kadar fotoğrafçı varsa gidip fotoğraflarını çektirmişler. Ne yazık ki, bu fotoğraflardan hiçbirini bulamadım. Kitapta yer alan öbür sanatçıların bütün fotoğrafları ise bana aittir.
Önsöz’den... 

 
İNKILAP yayınları  9/2006  
Isbn: 9751023874  239 sayfa , Ciltli , Geniş ebat  Dil: Türkçe
Türü: Fotoğraf 



----------------------------------

Baobab Yolu
Zekai DEMİR
Okan BAYÜLGEN


Bu kitapla, Zekai Demir ve Okan Bayülgen’in fotoğrafları, dünyanın bir köşesini gösterip, öğretiyor bize. Madagaskar’ın dünyasını öğretiyor. Neredeyse bizim memleket kadar olan bir adanın içinde kabilelerin yaşam şekillerinin bir coğrafya olayı olarak bilinmesi gerekir. Bu toprakların fonu ne renktir, insanları nasıldır, nasıl yaşar, nasıl geçinir? Bütün bunlar, dünyanın dördüncü büyük adasının bir kaydı gibidir. Coğrafya röportajları, bence oldukça mühim notlardır, onların fotoğrafa kaydı ise canlı bir dünyayı en doğru şekilde anlatır.
Önsöz’den... 

Diagonal yayınları  9/2006  
Isbn: 9944515000  140 sayfa , Geniş ebat  Dil: Türkçe
Türü: Fotoğraf 


----------------------------------

Dijital Fotoğrafçılık
Tom ANG

Dijital Fotoğrafçılık, dijital fotoğrafçılığın bir güç olarak sayılması ve olgunlaşmasını kutlayan bir kitaptır. Bu yüzden burada anlamlı, etkileyici ve dikkat çekici görüntüler yaratmak için, geleneksel fotoğrafçılığın sahip olduğu bütün hünerlerini, sevgi ve heyecanını bulacaksınız. Bu kitabın amacı sizin bu güç evinden olabildiğince yararlanmanıza yardım etmektir. Birçok teknik bilginin ve pratik önerinin yanında, bu sanatın birçok profesyonel ipucu ve inceliklerini bu küçük kitapta bir arada bulacaksınız. Bu güçle bir kitle iletişim aracı olan yeni fotoğrafçılığı anlamanız, gelişmeniz ve tadını çıkarmanıza yardımcı olacaktır.



----------------------------------

Fotoğraflarla 20. Yüzyılın Sosyal Tarihi : Kutulu 10 Kitap
Bir belgesel fotoğraf çalışması ve iyi bir tarih öğretisi özelliklerini biraraya getiren ve her kesimden insanımıza hitap eden önemli bir çalışma: "Fotoğraflarla 20. Yüzyılın Sosyal Tarihi"
Önemli bir kısmını birlikte yaşadığımız bir yüzyılın hikayesi 10 kitap halinde onarlık yıllık dönemlerle belgeleniyor. Her kitapta ünlü Fotoğrafçıların objektifinden yaklaşık 370 fotoğraf ve İngiliz gazetecisi Nick Yapp'ın duyarlı notları var.
Önemli kişiliklerin, olayların ve her on yıla damgasını vuran trendlerin, oda, müzik, spor, bilim ve teknolojinin çarpıcı fotoğrafları ve hikayesi.
Ve hepsinden öte sıradan insanlar, gençler, çocuklar ve onların özel tutku, merak, neşe, keyif, hüzün ve sevinçleri..."
400 sayfadan oluşan her kitapta yeralan resimlerin tek tek hikayesi ve yorumu Türkçe, İngilizce ve Fransızca olarak sunuluyor. 

 
LİTERATÜR yayınları  5/2006  



----------------------------------

My Name is Kaş : Postcard Book

Tunç ÜVENDERE

Kendi yayını  5/2006  


----------------------------------

Çağımızın Tanıkları : Belgesel Fotoğrafçılar Anlatıyor
Yazar: Ken Light
Çevirmen: Şerife Tekin, Ceren Özpınar

Kitapta, aralarında Jill Freedman, Mary Ellen Mark, Eugene Richards ve Sebastiao Salgado’nun da bulunduğu 18 fotoğrafçı, belgesel projeleri oluşturma süreçlerini, karşılaştıkları sorunları, belgesel fotoğrafın bugünkü durumunu ve geleceğini içeriden bir bakışla değerlendiriyor.

Fotoğrafçılar dışında kitapta yer alan üç editörden biri olan Peter Howe (Life dergisi eski foto editörü ve Outtakes dergisi kurucusu) dergilerdeki fotoğraf editörlerinin işlevlerini ve bugün dergilerde fotoğraf kullanım tarzlarını irdeliyor. Fotoğraf küratörü Ann Wilkes Tucker ise günümüzde fotoğrafın müzeler için önemini ve yerini inceliyor.

Kitaba önsöz yazan eleştirmen Kerry Tremain belgesel fotoğrafın diğer fotoğraf anlayışları ve sanat tarzları karşısındaki yerini ve geleceğini tartışıyor. Ken Light kitabın son yazısında belgesel fotoğrafın türleri, tanımları ve belgesel fotoğrafçının sorumluklarını kendi deneyiminden yola çıkarak dile getiriyor.
Her fotoğrafçının güçlü bir fotoğrafının eşlik ettiği bu söyleşiler, belgesel fotoğrafın hala canlı, yaratıcı ve sosyal değişime adanmış olduğunu gösteriyor.
Belgesel fotoğrafçılar çağımızın can alıcı sorunlarını ortaya çıkarıyor ve belgeliyorlar. Öncüllerinin gelenek ve tutkularıyla, medyadaki hızlı değişimin ve yoğunlaşan kültürler arası etkileşimin yarattığı engeller ve olanakları dikkate alarak yeni stratejiler geliştiriyorlar.

Çağımızın Tanıkları, sosyal belgesel fotoğrafçılığın yakın tarihini, önde gelen yirmi iki fotoğrafçı, editör ve küratörün sözleriyle aktarıyor, bu mesleğin hala canlı, yaratıcı ve sosyal değişime adanmış olduğunu gösteriyor.
Her fotoğrafçının güçlü bir fotoğrafının eşlik ettiği bu söyleşiler, belgesel fotoğrafların nasıl üretildiği, kullanıldığı ve dağıtıldığı konularını içeriden bir bakışla aydınlatıyor, sanat ve gerçek üzerine sorularla yüzleşip her ikisinin tanımlarına ulaşıyor. 

 
FOTOGRAFİK VİZYON yayınları  5/2006  
206 sayfa 



----------------------------------

Küba : Sokakların Sesi - Sound of Streets
Özcan Ağaoğlu

Özcan Ağaoğlu’nun fotoğraf albümü 2 yıllık süreç içinde Küba’nın çeşitli bölgeleri ve özellikle Havana’da çekilen 105 fotoğraftan oluşuyor.
Küba sokaklarının sesini siyah beyaz karelerle anlatan Ağaoğlu, bizleri, alıştığımız dünyanın ve önceliklerimizin ötesine taşıyor.
“Bir ülkeyi veya bir şehri fotoğraflamak sorumluluk ister, sevgi ister, paylaşmak ister, tanımak ister, aşık olmak ister. Bütün bunları Havana’da hissedince çalışmamın hemen ilk gününde tutuldum şehre. Benim Küba’m oluverdi.
İçine girip kapılmazsanız uzak kalırsınız. Onunla birlikte sürüklenmezseniz atar sizi dışarı. Başınız dönmeli her şeyden önce. Yoksa anlatamazsınız fotoğraflarınızda... Evlerinin küçük oluşu insanlar için şans gibi geldi bana Küba’da. Tüm kapılar açık sonuna kadar sokaklara. Yaşam alanları olmuş sokaklar, sanki odaları gibi. Evlerin sesleri sokaklara taşınmış. Rom, duman, müzik, samba, sohbet, dedikodu, kavga, coşku ve paylaşım.”
Özcan Ağaoğlu 

 
Fotoğrafevi yayınları  5/2006  
Isbn: 9750089812  159 sayfa , Ciltli , Geniş ebat 



----------------------------------

Fotoğrafın Kitabı
Cengiz Oğuz Gümrükcü

Günümüzde fotoğrafçılık dijital bir devrim ile karşı karşıya kalmıştır. Eskiden her evde mutlaka bir adet kompakt, film kullanan bir makine varken şimdi neredeyse her cep telefonunda bir fotoğraf makinesi bulunmaktadır. Dijital fotoğrafçılık ile beraber yepyeni bir fotoğraf kültürü oluşmaktadır.
Teknolojik gelişim insanların daha çok fotoğraf paylaşmalarına izin vermekle beraber, kullanılan ekipman ve fotoğraf işleme programlarına hakimiyet, çekilen fotoğraftan daha çok önem taşımaya başlamıştır.   
Mevsimsiz yayınları  5/2006  
Isbn: 9944987026  128 sayfa



----------------------------------

İmparatorun Yolculuğu
MICHEL LAFON

La Marche de l’Empereur (İmparator’un Yolculuğu) kitabı Luc Jacquet ve film ekibinin, yerkürenin en amansız iklim koşullarında imparator penguenlerle yaşadığı inanılmaz serüveni konu alıyor. Bu, dondurucu soğukluktaki okyanustan çıkıp, yavrularının beslenme alanına giden ilk ebeveynden, buz üzerinde aylar geçirdikten sonra okyanusun derinliklerine dalan son gence, gezegenin en sert koşullarına meydan okuyan imparator penguenlerin öyküsü... 

DOĞUŞ GRUBU yayınları  3/2006  
Isbn: 9756690461  159 sayfa , Ciltli , Geniş ebat



----------------------------------

Kompozisyon : Fotoğrafın Yapısal Öğeleri ve Fotoğraf Sanatında
SABİT KALFAGİL

Uygarlık tarihi ile yaşıt öteki sanatların ürünlerinin nesnel bir yöntemle değerlendirilmesi, ancak geçtiğimiz yüzyılda başlayabilmiştir. Bu yüzyılda da yol alan bu çalışmalar, sanat tarihine gerçek bilimsel kişiliğini kazandırmıştır. Buna bakarak genç fotoğraf sanatının henüz bilimsel bir sistematiğe ve nesnel ölçütlere sahip olmamasını yadırgamamak gerekir. Bu konuda sağlıklı genellemelerin yapılabilmesi, fotoğrafın uzun deneyler geçirmesine ve kıdem kazanmasına bağlı görünüyor. Batıdaki fotoğraf yayını bolluğu içinde fotoğraf sanatı ve estetiğine ilişkin olanların azlığı ilgi çekicidir. Ülkemizde ise fotoğrafa ilişkin kitaplar iki elin parmakları ile sayılacak gibi. Bunların arasında bir “Kompozisyon” kitabının bulunması övünülecek bir olay. Sayın Şinasi Barutçu ve Ergun Barutçu’nun hazırladıkları 1975 tarihli bu eser, halen başlıca kaynak durumunda.
-Önsöz'den- 

Fotoğrafevi yayınları  3/2006  
Isbn: 9759808978  216 sayfa



----------------------------------

Viva Cuba Libre
Mehmet GÜNYELİ

Onurlu ve gururlu insanların ülkesi Küba’yı fotoğraflarımla anlatmak istedim.
Özgürlüğün ve devrimin sembolu olmuş bağımsızlığından hiç taviz vermeden dimdik ayakta duran bu güzel ülkeyi boydan boya dolaştım. Dost insanlarını tanıdım. Işığını ve renklerini çok sevdim. Sokaklarında danslar ettim, şarkılar söyledim.
Gelin hep birlikte, bir kez daha “Yaşasın Özgür Küba” diyelim.
Mehmet Günyeli  
Fotoğrafevi yayınları  3/2006  
Isbn: 9759808900  72 sayfa , Ciltli , Geniş ebat



----------------------------------

Işığa Tutunmak
Bünyamin AYGÜN

Çiçek açmış bir umudun kimsesiz, ürkek çocukları! Sizin resminizdir bu boyalı kitap. Hayata gözlerinizi açtığınız günden bu yana; etrafınızı saran yokluğa, yalnızlığa ve hüzne rağmen hayallerinize sımsıkı sarılışınızın resmidir. Uzak diyarlarda bir yabancı, gözlerinizdeki ışığı görür de belki yüreğinden bir tebessüm koparır sizin için, bir dakikasını yalnızca sizi düşünerek geçirir veya kendisinden bir parça kadar hayatınıza diye hazırlandı.
Milliyet gazetesi foto muhabiri Bünyamin Aygün, Anadolu'da tanığı olduğu körpe yaşamları fotoğraflarken, o insanların içinde bulundukları şartları bizzat gördü ve bu ürkek çocukların sessiz yardım çağrılarını yüreğinde duydu. Bölgedeki eğitim standartlarının düşüklüğünü ve çoğu yerde özellikle kız çocuklarının mevcut eğitim sistemine dahil bile olamadıklarını gören Aygün, bildiğimiz fakat görmediğimiz için unuttuğumuz gerçekleri hatırlatıyor bize ölümsüzleştirdiği karelerle. Bu çocukların görülmeye ihtiyaçları var. Belki de sadece birisinin ilgiyle gözlerinin içine bakmasına ihtiyaçları var. 

 
TRUVA yayınları  3/2006  
Isbn: 994497501X  120 sayfa , Büyük ebat



----------------------------------

Su Altı Görüntüleme Teknikleri
Tunç Yavuzdoğan
Selen Yavuzdoğan

Sualtı fotoğrafçılığı kadar çok yönlü olan dalış spesiyalitesi yoktur. İster zengin topukları, ister buz altı mekanlarını, ister batıkları ziyaret ediyor olun, görülmeye değer bir şey varsa resmini çekmeye değer bir şey de vardır. Sualtı fotoğrafçılığı diğer dalış şekilleriyle çok kolay bağlaşan bir aktivitedir çünkü dalgıç sualtında gördüklerini su dışında bunu göremeyenlerle de paylaşmak imkanını bulur. Hemen hemen birkaç sene öncesine kadar sualtı fotoğrafçılığı çok geniş bilgi gerektiren çok kompleks ve karışık bir teçhizatı olan, pahalı bir uğraşıydı. Bugün ise merakı olan herkesin ulaşabileceği ve yapabileceği bir konuma gelmiştir. Nitekim gelişen teknoloji sayesinde kamera fiyatları satın alınabilecek fiyatlara düşmüş ve çekilen fotoğrafların kalitesi hemen hemen profesyonel seviyeye erişmiştir. Kameralar bas-çek gibi sabit kameralardan profesyonel sualtı kameralarına kadar geniş bir yelpaze içinde ve herkesin alım gücü sınırları içinde olarak piyasayı doldurmaya başlamıştır.
Şu halde görüyorsunuz ki sualtı fotoğrafçılığı dünyasının kapıları aralanmıştır. Bütün yapacağınız içeri adımınızı atmaktır.   
ES yayınları  3/2006  
Isbn: 9758716360  105 sayfa



----------------------------------

Mardin : Fotoğraf Albümü
Lütfi Özgünaydın

Lütfi Özgünaydın yıllarca özveri ve sabırla ülkemizin en önemli kültür varlıklarından biri olan Mardin şehrini büyük bir titizlik ve başarı ile fotoğraflamıştır. Medeniyetlerin beşiği olan ve hem coğrafya hem de kültürel açıdan çok komplike bir yapısı olan Mardin’i fotoğraflamak çok zor bir iştir. Ancak Lütfi Özgünaydın bütün bu zorlukları aşmış ve çok başarılı bir çalışma meydana çıkarmıştır.
Hakim Kulaksız 

Fotoğrafevi yayınları  2/2006  
Isbn: 9759808986  118 sayfa , Ciltli , Geniş ebat



----------------------------------

Yeni Başlayanlar için Dijital Fotoğrafçılık
Ahmet HOŞBAKAN

‘Yaşasın! Fotoğrafçılık yeniden icat edildi!” gibi yorumları sıkça duyar olduk; ancak fotoğrafçılık, gerçekten, yeniden icat edildi ise bu konuda bildiğimiz her şeyi bir kenara atmak gerekir mi? Bu güne kadar rüyalarımızda bile göremediğimiz nitelikte fotoğrafları çekmek için, tek bir dijital fotoğraf makinemiz olsa yeterli mi? Artık kimse neyi, nerede çekmem gerekir diye düşünmeyecek; yani yeni teknoloji, her şeyi kendiliğinden yapacak mı? Artık, bir tuşa basarak, muhteşem nitelikte ve görkemli resimler elde edebilecek miyiz? Fotoğraf galerileri ve reklam ajansları bize, fotoğraflarımızı alabilmek için, çok cazip teklifler yapacaklar mı? Bu söylemler doğru mu?

Diğer yanda: Fotoğraf camiasının birçok saygıdeğer mensubu, dijital fotoğrafçılığa karşı çıkışlarını sürdürerek, ülkemizde yüzyıllardır süregelen “istemezük” geleneğini devam ettiriyorlar. Fotoğraf çektirmekten geri kalmayan 19. yy idarecilerinin ve alimlerinin, halkın muasır medeniyete ulaşmasını engellemeye çalışan yaklaşımları, sesli sinemanın sanat olmadığını savunan 30’lu yılların çatlak sesleri ve fotoğrafın renkli olamayacağını anlatmaya çalışan 70’li yılların ustalarının geleneği bugün, fotoğrafın bir “halk sanatı” olduğunu itiraf etmek istemeyen zihinsel dinozorların “sayısal fotoğraf olur muymuş?” veya “en iyi makine otomatik olmayan makinedir” gibilerinden görüşleri ile, istibdat devrini yad edici bir halde sürüyor.

Kişiliği ifade etmenin özel ve zevkli bir yöntemi olan fotoğrafın, kendini elit ilan eden bir kesimin tekelinde kalması için çaba göstermek, kişisel ifade özgürlüğünün kısıtlanmak istenmesi olarak görülmelidir.
Pekala, gerçekte neler oluyor?   

Kendi yayını  2/2006  
Isbn: 9757783196  171 sayfa 



----------------------------------

Henri Cartier Bresson

Fotoğraf çekmek, kafayı, gözü ve yüreği, aynı nişan çizgisine yerleştirmek demektir”, HCB.

Modern fotoğrafın en büyük ustası Henri Cartier-Bresson’un yirmi yapıtı, yaşamöyküsü ve sanatı üstüne bir değerlendirme.

Günümüz fotoğrafının temel kaynaklarından The Decisive Moment albümüne 1952 yılında yazdığı ünlü önsözün tam metniyle birlikte.

Pera Müzesi yayınları  2/2006  



----------------------------------

Çarşılar Pazarlar - Marketplaces Bazaars
Hayatı alıp eve getirmek.

Çarşıya çıkmak belki de budur. Eski evlerin, evle sokağı birbirine bağlayan geniş girişlerine “hayat” denmesi gibi... Bilirsiniz: Türkçede “çarşı-pazar” sözü birlikte anılır. Tekrara duyulan gereksinim dilde tınlar.

Yaşamın nasıl üretildiğinin, nasıl yinelendiğinin canlı örneğidir çarşılar. Yaşama olan inancın tazelendiği gürültüde kurulup dağılırlar. Taneden çoğalan dünyadır; bize bereketin çoğul sevincini yaşatır, eşyanın doğasını söylerler.

Çarşıya çıkmak niçin içimizi açar? Dalgınlıklarımıza dirilik katar? Kullanılmayı; gündeliğe katılmayı; evlere, hayatlara karışmayı bekleyen nesnelerin görünüşlerinden, yan yana duruşlarından ortaya çıkan hayata dair büyük cümle, insanın içini kamaştırır.Bize ümit etmeyi hatırlatır; yarın duygusunu sağlamlaştırır. Çarşı-Pazar, hayatlar hayal etmektir aynı zamanda. Bizi başkalarının hayatına açar. Evlerine, odalarına, mutfaklarına, hikayelerine.  

ECZACIBAŞI VAKFI yayınları  2/2006
214 sayfa



----------------------------------

Natürmort
Yazar: Olivier Richon
Çevirmen: Mehmet Öznur, Berkay Ersöz

John Berger, Görme Biçimleri’ne görme sözden önce gelir iddiasıyla başlar. Bu varsayıma tamamen karşı olmamakla beraber, buradaki kısa denemeler şöyle bir soruyla başlar: Eğer görme sözden önce geliyorsa, görmeden önce ne gelir? Bu soru, söz ve imge arasındaki popüler karşıtlığı ve aynı zamanda da görmenin diğer duyu etkilerine üstünlüğünü yıkmayı amaçlıyor. Göz ya öteki duyu organlarının hizmetindeyse? Ağız kesin sonuçlar üreten ilk organ olamaz mı,ve ağzın önceliği dünya ile belirli bir ilişkiyi kurmaz mı? Bu nedenle ağzın hizmetinde bir göz hayal edebiliriz. O halde kamera da dünyayı bir temsile dönüştürmek için onu mekanik bir biçimde içine alan, içen ya da ısıran bir göze benzetilebilir. Eğer kamera merceği mekanik bir göz için metafor oluşturuyorsa, diğer bir bedensel delikle, anüsle de ilişkilendirilebilir. Büzgen kaslar bedensel boşaltımı kontrol eder ve kişinin kendisinden kopan bir parçası olan dışkı da fotoğrafik imge üretimine benzer. Bu, nesnenin sebep olduğu, ondan kopan optik bir imgenin mercek tarafından üretilmesini anımsatır bize. Kendi sınırları içinde ve dışında kalan şeyleri kontrol altında tutan çerçeve bir gümrük memuru gibi iş görür. Bu perspektif içinde çerçeve temsilin büzgen kasıdır. Son olarak, eğer görme ışığa bağlıysa zaman içinde donmuş ışık-imge olan fotoğraf da körlük ve aydınlanma, yokluk ve varlık, parça ve bütünlük arasında devinen belirli bir fetişizmden farksız bir görünürlükle ilişkiye bağlı olamaz mı?
Olivier Richon 

Encore yayınları  2/2006  
Isbn: 9759271265  109 sayfa , Ciltli



----------------------------------

Bambaşka Bir Dünya
Çevirmen: İrep Erdoğan Sert, Özgün Demir
Derleyen: Zuhal Üçüncü

Büyük doğa fotoğraf1arının ortak bir özelliği vardır; bize, bir parçası olduğumuz fakat dışımızda yatan dünyanın güzelliğinin, mucizenin ve coşkunun engin kaynağı olduğunu hatırlatır. Böyle seçkin bir gruba ait fotoğrafların, az bir kısmının bir farklı niteliği daha vardır; kendilerini zihinlerimize kazırlar. Unutulmazdırlar. İşte bu ender ve en değerlilerin kategorisidir. Kitapta görecekleriniz bu kategoriye aittir. Tek kelime ile muhteşem fotoğraflardır.
David Attenborough 

US yayınları  1/2006  
Isbn: 9758749242  224 sayfa , Ciltli , Geniş ebat



----------------------------------

Foto Şaka
Haluk ÖZÖZLÜ

Türkiye, ilginçliklerle dolu bir ülke. Karikatür, mizah yolumuzun üzerinde. Fazla aramaya gerek yok. Kimine gülüyor, kimisinde dehşete düşüyor, kimisinde de düşünüyoruz.

Haluk Özözlü, yıllardır yollarda. O'nun, günlük yaşamın olağan akışından, hiçbir kurgu katmadan derlediği fotoğrafları, "Foto Şaka" sayfalarında toplandı.  

EKİN yayınları  11/2005  
Isbn: 9759132036  168 sayfa



----------------------------------

Bir Başka Ankara : Kızılötesi Fotoğraflar
Uğur KAVAS

1999 Yılında bir arkadaşı ile ortaklaşa açmış olduğu sergiden payına düşenler ile onlara eklediği birkaç fotoğraftan oluşan albüm, Reha Akçakaya'nın yayımladığı 'Görünmeyen Işıkla Yolculuk' kataloğundan sonra Türkiye'de kızıl ötesi fotoğrafların yer aldığı ikinci, konusunu Ankara'dan alan ilk albüm olma özelliği taşıyor

Kendi yayını  10/2005  
Isbn: 9750035704  57 sayfa



----------------------------------

Yakındaki Uzak
Uzaktaki Yakın (Ciltli)
(2 Kitap Birarada)
Fotoğraflar: Cem Boyner

“Vizörden baktığınızda o an’ı beyninizde durdurma şansınız oluyor. Bazı fotoğraflarıma baktığımda kendi kendime ‘ben bu adamı ya da kadını Tanrı’nın unuttuğu bir yerde buldum ve zaman ötesi bir şeyleri dondurdum’ diyorum. Bırakmadım, geçip gitmesine izin vermedim. Sanki özel bir an’ı onlar için yakalamak üzere oradaydım, sanki onlar beni seçmişlerdi...”

“Yakındaki Uzak” için de “Bedenler ilk çağlardan beri resimlendi. En çok resimlenen, fotoğraflanan konu insan bedeni. Güzelliği, içten gelen ışığı, gölgeleri, dokusu hatta kusurların güzelliği... Formun, duruşun, en çok da ifadenin üzerinde çalışıyorum. Amaç, modelle göz göze gelmeyen, erotizmden uzak, ruha sokulgan fotoğraflar. Bir anlamda bedenin nesnesini değil, duygusunu tespit ediyorum. Bazen çok yakında sandığımız bir bedenin, bambaşka algılar içinde oluşunu, meydan okuyuşunu, dokunulmazlığını, tezatlarını, ahengini biriktiriyorum

Kendi yayını  10/2005  
Isbn: 9750027507 , Ciltli , Geniş ebat



----------------------------------

Yeryüzünün Yüzleri
İbrahim GÖKSUNGUR

Dünyanın farklı coğrafyalarını, renklerini, kültürlerini, yaşam biçimlerini konu alan YERYÜZÜNÜN YÜZLERİ, aynı zamanda içinde yaşadığımız yerel kültürlerin Batılılaştığı, tektipleştiği, özgün motiflerini ve renklerini yitirdiği süreçte, neleri kaybediyor olduğumuza bir bakış niteliğinde.

İLETİŞİM yayınları  10/2005  
Isbn: 9750505395  143 sayfa , Ciltli , Geniş ebat



----------------------------------

Reklam Fotoğrafçılığı
Metin KASIM

Reklam Fotoğrafçılığı adlı bu kitap reklam ve reklam fotoğrafçılığına dair temel ve en gerekli bilgileri içermekte olup, bir reklamın ve reklam fotoğrafının etkinliği için nelerin gerektiğini anlaşılır bir dille anlatmaktadır.

Bu kitap, göstergebilim metodlarının reklam ve reklam fotoğraflarının analizinde kullanımı açısından Türkiye'de ilk olup, orijinal bir çalışma özelliği taşımaktadır. Kitap iletişim, güzel sanatlar ve ilgili fakültelerde de ders kitabı olarak okutulabilecek nitelikte başarılı bir çalışma olup, bu kitabı konuya ilgi duyan herkesin okumasını tavsiye ediyorum.

Böyle bir çalışmayı bilim dünyasına kazandırdığı için Dr. Metin Kasım'ı yürekten kutluyor, çalışmalarının devamını diliyorum.

Prof. Barbaros Gürsel Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Fotoğraf Bölümü Başkanı  

ÇİZGİ yayınları  10/2005  
Isbn: 975886761X  208 sayfa



----------------------------------

Ara'dan Yetmiş Yedi Yıl Geçti : Best of Ara Güler
Çevirmen: Lucy Wood , Derleyen: Hasan Şenyüksel
Fotoğraflar:ARA GÜLER

.



----------------------------------

Toplumbilim Sayı: 19
Fotoğraf Özel Sayısı
Kolektif
Bağlam Yayınları / Dergiler Dizisi

İçindekiler
• Önsöz
• Giriş
• Belgesel Fotoğrafçılık Üzerine
• Fotoğraf ve Toplumsal Değişme
• Toplumsal Belleğin Görsel Taşıyıcısı Olarak Fotoğraf Sanatı
• Fotoğraf, "Mesiyanik Zaman"ın Sanatı
• Fotoğraftaki "Hayalet"
• Kağıt Toplayıcıları
• Fotoğraf ve Sosyoloji
• Alternatif Kamp Günlüğü
• Öznel Bakışın Nesnel Mekanı Fotoğraf
• Fotoğraftan Tarihe Giden Yol
• Toplumsal Değişme ve Türk Fotoğraf Sanatı
• Kara Rüyalar / Odunkömürü
• Sosyolojik Araştırma Sürecinde Fotoğrafın Yeri
• Garipçe, İmroz, Loç Anlatıları ve İmgeleri
• "Öteki"nin Kadını: Beden ve Milliyetçi Politikalar
• Berdel - Hukuk Antropolijisi - Fotoğraf
• Türkiye'de Değişim Sürecinde Aile ve Düğün Fotoğrafları
• Sokaklarda Yaşanan Kent: Ayvalık



----------------------------------

Abdullah Freres
Osmanlı Sarayının Fotoğrafçıları

(Ciltli)
Engin Özendes / Yapı Kredi Yayınları Sanat Dizisi
Kevork.
Viçen.
Hovsep.

1858'de ülkesine dönmek isteyen Alman kimyager Rabach'ın stüdyosunu devralmakla başladı. Abdullah Freres'in fotoğraf serüveni. Çektikleri portrelerle Sultan Abdülaziz'in gözdesi oldular önce, daha sonra bu başarıyı sırasıyla dönemin ünlülerinin fotoğraf çekimleri ve yurtdışı temsilcilikleri izledi. Gittikçe yokolan İmparatorlukla kader ortaklığı yaparcasına 1900'lü yılların başlarında stüdyolarını kapatıp inzivaya çekildiler.

Pera'nın bu efsanevi fotoğrafçılarının hayatlarına ve sanatlarına yansıyan çağa tanık olmak için...
(Arka Kapak)
Kapak Tasarımı : Kaan Savul

Türkçe
247 s. -- Kuşe -- Ciltli -- 22 x 29 cm
İstanbul, Şubat 2006, 2. Basım
ISBN: 9753638434
247 s., 1. Basım, Basım Adedi: 1300 Resimli, Renkli



----------------------------------

Cumhuriyet'in Işığında: Othmar Pferschy Fotoğrafları
In The Light Of The Republic: The Photographs Of Othmar Pferschy

İstanbul Modern Fotoğraf Galerisi'nde açılan Othmar Pferschy fotoğrafları sergisi için hazırlanan katalog, belge fotoğrafının Cumhuriyet dönemindeki en önemli ve ilk temsilcilerinden olan Othmar Pferschy�nin , ülkemizi dolaşarak çektiği fotoğrafları içeriyor. Bu fotoğrafların çekildiği yıllarda, Türkiye'de fotoğraf, insan ve doğa ilişkileri, ören yerleri, kentlerin değişen ve çağdaşlaşan yüzü gibi, özellikle yalnız güzeli araştırma ve saptama sorumluluğunu üstlenmekteydi. Othmar bunun en güzel örneklerini verdi. Onun fotoğrafları, büyük bir titizlikle saptanmış anları, kusursuz bir tekniği, mükemmel bir estetiği yansıtır.
(Tanıtım Yazısı'ndan)

Editör: Cem İleri
Kitap Tasarımı: Yeşim Demir
Fotoğraflar: Othmar Pferschy

İngilizce, Türkçe
157 s. -- 1. Hamur -- Ciltsiz -- 23 x 29 cm
İstanbul, Ocak 2006, 1. Basım
ISBN: 97561670902


----------------------------------

Yasadışı
Bikem Ekberzade

Bikem Ekberzade'nin 7 yıldır sürdürdüğü Mülteci Projesi kapsamında gerçekleştirilmiş bir kitap "yasadışı". Arnavutluk, Kosova, Makedonya üçgeninde başlayan bu çalışmanın sonraki durakları, Azerbaycan, Pakistan ve Afganistan oldu. Ekberzade son olarak, İstanbul'da yaşayan Afrikalı yasadışı iki kadın mültecinin hayat hikayesini belgeledi. "Yasadışı" işte bu iki mülteci kadının hayat mücadelesini anlatıyor. Altı aylık bebeğiyle birlikte Somali'den gelen 24 yaşındaki Suad ve dört aylık bir bebeği olan 21 yaşındaki Etiyopyalı Zimbabwe.

"Yaşanabilir bir hayat ararken yaşamlarını kaybedenlerin anısına" adanan bu kitapta, yasadışı insanların hikayesi anlatılıyor, Ekberzade'nin objektifinden ve kaleminden:

"Yasadışı insanlar. Bunlar kağıt üzerinde yokturlar. Ülkeye girişleri belgelenmemiştir, kayıtlı kira kontratları, işe alım belgeleri, doğum sertifikaları, pasaportları yoktur. Birçoğunun artık dönebileceği bir ülkesi de yoktur. Çocukları vatansızdır. Yasal olarak çalışamazlar; sağlık, eğitim hizmetlerinden yararlanamazlar. Kanunlar çerçevesinde yok sayılırlar."

Mülteci Projesi için çekilen fotoğraflar, Boston Phoenix ve Newsweek'te yayınlandı; ayrıca Sundance Film Festivali'nde, İngiltere'de Oxford Müzesi'nde, Katar'da Virginia Commonwealth Üniversitesi'nde, Kanada'da Manitoba Üniversitesi'nde ve daha birçok organizasyonda sergilendi.

Yaşanabilir bir hayat ararken
yaşamlarını kaybedenlerin anısına...

İstanbul'da yasadışı mülteci olan Afrikalı iki genç annenin hayat mücadelesini anlatıyor "yasadışı": Somali' li Suad ve Etiyopyalı Zimbabwe. Her ikisi de 20' li yaşlarının başlangıcında, üçüncü bir ülkede kuracakları yeni hayatlarının başlamasını bekliyorlar.

"Burada anlatılanların, lisanını konuşmadıkları, dışlandıkları, her gün yakalanma, tutuklanma ya da sınır dışı edilme korkusuyla kendilerine garip gelen bir ülkede hapis hayatı yaşayan kitlelere faydası yoktur. Ancak her hikaye kendi içinde önemlidir. Çünkü burada sözü edilen kahramanlar gerçek insanlardır; ve yaşayan her insan gibi tanındıkları, saygı ve insan muamelesi gördükleri bir hayatı hak ederler."

"24 yaşındaki Somalili Suad'ın altı aylık bebeğinin adı James. Kendisi Müslüman olmasına rağmen James Hıristiyan olarak vaftiz edilmiş. Vaftiz babası James adında Amerikalı genç bir adam, vaftiz annesiyse James'in kız arkadaşı, Nancy adında Etiyopyalı yasadışı bir mülteci. Genç çift Kadıköy'de misyoner bir Evangelist kilisenin üyesi. James ve Nancy bebeğin tüm masraflarına sponsor olmak için, onun kilisede vaftiz edilmesini şart koşunca, Suad bunu kabul etmiş. Zimbabwe ise 21 yaşında bir Etiyopyalı. James ve Nancy'yle aynı kiliseye gidiyor. Zimbabwe'nin dört aylık bebeğinin adıysa Brian."

"Suad'ın soyu Somalili Darud kabilesinden. Kabile, yönetimde olan Aideed kabilesiyle uzun sureli bir kan davasının içinde. Suad'ın kaçış hikayesinin başlangıcı, annesinin, Aideed kabilesine ait bir ilkokulun içme suyunu zehirleyerek onlarca çocuğun ölümüne sebebiyet vermesiyle başlıyor. Annesi ülkeden kaçınca, geride kalan çocukları her an öldürülme korkusuyla yaşamak zorunda kalıyorlar."

"Burası güçlü olanın kazandığı bir arenadır; ve güç, kişinin espri anlayışı ve hayatta kalma dürtüsüyle doğru orantılıdır. Bu güce sahip olan mülteciler kısa zamanda, şehir içerisinde kendilerine yardım etmek üzere kurulmuş birkaç yardım organizasyonundan birini bulabilirler. Bu organizasyonlar, sayıca az, ağırlıklı olarak gönüllü kadrolarla yürüyen, kasalarında az para olan kuruluşlardır. Yine de yasadışı mültecileri, özellikle Beyza gibi yalnız ve genç anneleri, acil yardım malzemelerinden, ilaç, giysi, hatta eğitime varan bir yelpazenin içerisinde kısmen de olsa korumaya alırlar. Ancak bu yardım organizasyonlarından bazıları, ajandalarında misyonerlik gibi art niyetler de barındırırlar."

"Suad Müslüman olmasına rağmen James ve Nancy'nin ısrarlarıyla kiliseye gidiyor. Rahibin ve kiliseye gelenlerin onu Hıristiyanlık'a geçmeye zorlamalarından şikayetçi. Pazartesi günkü son konuşmamızda bana, rahibin onu da vaftiz etme konusunda baskı yaptığını söylemişti. Bana bunu istemediğini ve bu dine 'yüzde yüz' inanana kadar da vaftiz olmayacağını söylemişti. Din değiştirmek Suad için çok büyük bir adım. Korkusu ailesinin herhangi bir ferdinin bundan haberdar olması durumunda, onu öldürmek isteyebileceği."

"Kilisenin James'i almak istediğinden... kilisedekilerin ona her Pazar kiliseye gitmesi için baskı yaptıklarından ve tüm bunların onu paranoyak yaptığından söz ediyordu. Sanki herkes onun bir parçasını istiyormuş gibi hissediyordu. Sonunda kararını vermişti. Kiliseden Hıristiyan bir çift James'i istiyordu ve Suad onların çocuğa daha iyi bakabileceklerini düşünüyordu."

"Oda tam anlamıyla bir harabeydi. Her iki penceresinde de cam yoktu. Duvarlardan birisinin önünde basit bir döşek atılmıştı. Acıbadem'den gelen ayna ve kanepe göze çarpan tanıdık eşyalardı. Giysilerle birlikte bir yığın ıvır zıvır odanın içine saçılmıştı adeta. Biz konuşurken James doğrudan kanepenin üzerine tırmanıp camsız pencere pervazlarına doğru hızla ilerledi. Tam pencereden aşağı düşecekken, son dakikada Suad oğlunu tutup geri çekti."

Mülteci Projesi

"Yasadışı", Bikem Ekberzade'nin Mülteci Projesi'nin bir parçası. Newsweek ve Boston Phoenix'te yayınlanan, Sundance Film Festivali'nde, İngiltere'de Oxford Müzesi'nde, Katar'da Virginia Commonwealth Üniversitesi'nde, Kanada'da Manitoba Üniversitesi'nde ve daha birçok organizasyonda sergilenen Mülteci Projesi, global mülteci krizinin ciddi ve göz ardı edilen kısmına ışık tutmayı çabalayan, geniş ve uluslararası anlamda tanınan bir proje.

Kosova krizinin erken dönemlerinde Kuzey Arnavutluk'a sığınmaya başlayan Kosova'lı mülteci ailelerin hayatlarını fotoğraflayarak başladı Ekberzade Mülteci Projesi'ne. Arnavutluk-Kosova-Makedonya üçgeninde çektiği fotoğraflar, yazılı basında ve uluslararası sergilerde geniş izleyici kitlelerine ulaşarak Balkanlar'da yakın dönemde yaşanan mülteci krizine ışık tuttu. Mülteci Projesi'nin bir sonraki durağı Azerbaycan oldu. Bölgedeki statüko sonucu mülteci kamplarında 20 yılı aşkın bir süredir mahsur kalan Azeri "kaçkınları" fotoğraflayan Ekberzade, Birleşmiş Milletler'in Karabağ'dan çekilmeleri için çağrı yaptığı Ermeni ordusunun bu çağrıya uymaması sonucu geri dönüş umudu bulunmayan bu insanların unutulan hikayesini, uluslararası platformda tekrar gündeme getirmeyi başardı. Azeri kaçkınların hikayesi aracılığıyla benzer durumda bulunan, yerlerinden edilmiş tüm toplumların hikayeleri de gündeme taşındı; ve sığındıkları bölgelerde ekonomiye ek bir yük olarak gösterilen bu insanlar hakkında gelişebilecek tüm önyargılara karşı da bilinçlendirme sağlandı. Mülteci Projesi'ne Pakistan'daki Afgan mülteciler ve Afganistan'ın içindeki Penşir vadisine sığınan IDP'ler katıldı. Projenin son ayağı ise İstanbul'da yaşayan yasadışı mülteciler oldu.
(Tanıtım Bülteninden)
Editör: Deniz Vural, Arzu Taşçıoğlu
Grafik Tasarım: Leland M. Hill
Fotoğraflar: Bikem Ekberzade

Türkçe
83 s. -- Kuşe -- Ciltsiz -- 22 x 22 cm
İstanbul, Şubat 2006, 1. Basım
ISBN: 9758723146
Renkli, Resim


----------------------------------

Her Yönüyle Fotoğrafçılık Tekniği
Hazırlayan: Erhan Ergin

Türkçe
128 s. -- 1. Hamur -- Ciltsiz -- 19 x 27 cm
İstanbul, Şubat 2006
ISBN: 9751001552
128 s.

----------------------------------

Bambaşka Bir Dünya (Ciltli)
Yılın Vahşi Doğa Fotoğrafçısı Yarışması Son Yirmi Yıla Ait Fotoğraflar
BBC Books
(Light On The Earth)

Büyük doğa fotoğraflarının ortak bir özelliği vardır; bize, bir parçası olduğumuz fakat dışımızda yatan dünyanın güzelliğinin, mucizenin ve coşkunun engin kaynağı oluduğunu hatırlatır. Böyle seçkin bir gruba ait fotoğrafların, az bir kısmının bir farkı niteliği daha vardır; kendilerini zihinlerimize kazırlar. Unutulmazdırlar. İşte bu ender ve en değerlilerin kategorisidir. Kitapta görecekleriniz bu kategoriye aittir. Tek kelime ile muhteşem fotoğraflardır.
David Attenborough

Doğa ve sanat fotoğrafları üzerine makaleler

Yann Arthus-Bertrand
Jim Branderburg
Ellio Della Ferrare
Simon King
Klaus Nigge
Chris Packham
Raoul Slater
(Tanıtım Yazısı'ndan)

Önsöz: David Attenborough
Editör: Rosamund Kidman Cox
Tasarım: Traci Rochester
Editör: Wendy Smith
Çeviri: İrep Doğan Sert, Özgün Demir
Yayına Hazırlayan: Zuhal Üçüncü
Kapak Tasarımı: Simon Bishop

Türkçe (Orijinal Dili: İngilizce)
224 s. -- Kuşe -- Ciltli -- 27 x 33 cm
İstanbul, Aralık 2005, 1. Basım
ISBN: 9758749242
170 Fotoğraf, Renkli, Resimli



----------------------------------

Türk Fotoğrafçıları Kütüphanesi

Antartist Yayıncılık’ın Türk fotoğrafına önemli hizmeti devan ediyor.  Karakutu Cep Kitapları’ndan sonra en kapsamlı seri fotoğraf albümü basımı olan bu çalışma Türk fotoğrafında önemli bir eksikliği dolduruyor ve fotoğrafseverlere Türk fotoğrafçılarını yakından tanıma fırsatı veriyor.



------------------------------------------

İz Dergisi

Bu dergi çok yakın bir geçmişte sadece bir hayaldi. Ama yıllarca beslenmiş, peşine düşülmüş , izlenmiş bir hayal. Fotografla İZ bırakma hayali. 

Fotograf, yaşamdaki görüntülerin film üzerine ışıkla bıraktığı İZ.
Ve Fotografçılar yaşam karşısında, sıradan insanlardan daha dikkatli ve özenli ışığın izcileri. Fotografçılar, başkalarının görmediği, farkına varmadığı detayları görerek, nesnelerin ve olayların içindeki potansiyel enerjiyi fotografın estetik diliyle yorumlayarak, dünyaya bir İZ bırakırlar.
Bu İZ'ler ki toplumların görsel belleklerinin ta kendisidir.
Ve dünya tarihi fotograflardaki İZ'lerle yazılır.
Kitap, dergi gibi yayınlarla, fotografların tarihe bıraktığı İZ daha da kalıcı ve çok daha anlatımcı bir hale gelir. 

İşte bu kalıcılık ve anlatımcılık için fotografla ilgili çeşitli projelere imza atan Fotografevi, 17 yıllık birikimine 2006 Ocak ayından itibaren yayın hayatına başlayan ve iki ayda bir yayınlanan "İZ" dergisini ekledi.

Türkiye'nin fotograf alanındaki dünya çapında en tanınmış ismi olan Ara Güler'in Yayın Yönetmenliği, Hasan Şenyüksel'in Koordinatörlüğü, Umut Sülün'ün Sorumlu Yazı İşleri Müdürlüğü, Melih Zafer Arıcan ve Emre İkizler'in Editörlüğü ve de Türkiye'den ve dünyadan fotograf dostlarının desteği ile yayınlanan İZ dergisi ile Türkiye'ye sanatsal ve kültürel açıdan ve fotografın perspektifinden bir katkı yapmayı amaçlıyoruz. İZ'in her sayısında hem dünyanın seçkin fotografçılarının foto röportajları ve sanatsal portfolyoları, hem de Türkiye'den fotografçıların çalışmaları yer alacak. İZ, dünyadaki en seçkin fotograf dergilerinden geri kalmayacak bir kalitede, fotografın kendi anlatım gücünü önemseyen, bu nedenle de yazıdan çok fotografa yer vererek okuyucumuzla doğrudan bir iletişim kurmayı hedefliyor.

İZ, çıkışında gördüğü büyük ilgiyle, geleceğe "iz" bırakma kararlılığını gösterdi!
İZ dergisi projesi ortaya çıktığında; dünyanın çeşitli fotoğraf kuruluşlarının ve ünlü fotoğrafçıların desteğini aldık. İZ'in bu denli sevilmesinde ve ilgi görmesinde en önemli katkı; İZ'i destekleyen ve bizden fotoğraflarını, röportajlarını, yazılarını ve görüşlerini esirgemeyen tüm dostlarımızdan geldi. İlk sayımızdan itibaren kalite açısından kendimizi belirli bir yere konumlandırdık. İlk sayımızla katıldığımız "Sappi European Printers Of The Year" yarışmasında 3500 dergi arasında üçüncü olduk ve bronz madalya kazandık. Şimdiki görevimiz belki de daha zoru olan, bu kalite çıtasını düşürmeden yayın hayatımıza devam etmek.

İZ'in uzun ömürlü, Türkiye'de fotografa yön verecek kalitede ve bol okuyuculu bir yayın olması dileğiyle…

Künye
Genel Yayın Yönetmeni : Ara Güler
Koordinatör : Hasan Şenyüksel
Sorumlu Yazı İşleri Müdürü : Umut Sülün
Editörler : Melih Zafer Arıcan, Emre İkizler
Sanat Yönetmeni : Ayşegül Aydemir
Reklam ve Halkla İlişkiler : Gölnur Cengiz
Tasarım : Sibel Limberg(1. sayı), Fenni Özalp
Renk Ayrımı : Studio
Baskı : Stil Matbaacılık



21- Adnan Ataç

22- Merih Akoğul

23- Erdal Yazıcı

24- Süha Derbent

25- Ali Balkı

26- Reha Bilir

27- Coşkun Aral

28- Ömer Yağlıdere

29- Maruf Şinik

30- Tinurtaş Onan

31- Ali Borovalı

32- Tülin Altılar

33- Şemsi Güner

34- İsa Çelik

35- Muzaffer Sütlüoğlu

36- Hüsnü Gürsel

37- Cengiz Karlıova

38- Adnan Veli Kuvanlık

39- Sadık Demiröz

40- İlyas Göçmen



Ziyaretçi Sayısı:1000797
 
   
 
   
 

Barındırma: AdaNET

 

Copyright and "Fair Use" Information

Dergimiz ticari bir kuruluş olmayıp amatör bir yayındır. Fotoğrafçıları ve dünyada yapılan fotoğraf çalışmalarını tanıtmak amacıyla bilgi ve haber yayınları yapmaktadır.
Bir kolektif anlayışıyla çalıştığı için makalelerde yer alan fotoğraflar ve alıntıların sorumluluğu makalenin yazarına, fotoğrafçısına aittir.
Dergide yer alan içeriklerden ve ihlallerden derginin herhangi bir sorumluluğu yoktur.

Fotoğrafya'da yayınlanan yazıların, fotoğrafların ve kısa filmlerin sorumluluğu
yazarlarına/fotoğrafçılarına/sanatçılarına/film yönetmenlerine aittir.

Dergimiz fotoğrafla ilgili gelişmeleri duyurmak amacıyla çalışmaktadır. Ek olarak, ülkemizde yeterince tanınmayan yabancı fotoğrafçılar ve fotoğraflarıyla ilgili bilgi de aktarmaktadır. Makalelerde yer alan fotoğraflar HABER amaçlı kullanılmaktadır.

AdaNET Ana Sayfa X-Hall Instagram