SERGİNİN ADI: MERHABAREV (Merhaba ve Barev Türkçe ve Ermenice'de selam kelimesi.)
SERGİLEME TARİHİ: 22-29 Ekim 2006 Erivan (Aralık ayı İstanbul) AÇILACAĞI YER: Moskova Sineması Fuayesi-ERİVAN (Moskova Sineması Ermenistan'ın başkenti Erivan'ın şehir merkezinde bulunuyor. Sinema kompleksi hareketli bir kültür merkezi olarak işlev görüyor. Erivan'da sanatsal çalışmaların geniş katılımnla izlendiği bir mekan. SERGİNİN TEKNİK ÖZELLİKLERİ:
KULLANILAN FİLM: Siyah-Beyaz Negatif
FOTOĞRAF SAYISI: 130
FOTOĞRAF BOYUTLARI: 50 x 75 cm.
SERGİLEME ŞEKLİ : Fotoblok
BASKI ÖZELLİĞİ: Siyah-Beyaz Lambda digital print.
SERGİYE KATILAN FOTOĞRAFÇILAR: TÜRKİYE : Özcan Yurdalan, Serra Akcan, Mehmet Kaçmaz, Kerem Uzel, Tolga Sezgin ERMENİSTAN: Ruben Mangasaryan, Karen Mirzoyan, Anahit Hayrapetyan, Nelli Şişmanyan, German Avagyan
SERGİ NASIL OLUŞTU: Türkiye'den ve Ermenistan'dan beşer fotografçının ortak çalışması.İstanbul'dan Erivan'a giden beş fotoğrafçı 3-11 Mayıs 2006 tarihleri arasında şehirden fotoğraf çektiler.Erivanlı fotoğrafçılar ise 26 Haziran-3 Temmuz tarihleri arasında İstanbul'a gelerek fotoğraflar çektiler. İki ülkenin fotoğrafçıları, önceden belirledikleri konuları fotoğraflarken sokaklardan gözlemlere de yer verdiler. Fotoğraflarda, günlük yaşamın görünen yüzüyle yetinmek yerine derinlemesine bir anlatım dili tutturmaya çalıştılar. Projenin başlangıcından itibaren, çekim aşamasına geçinceye kadar serginin bütünlüğü ve üslubu konusunda görüşmeler yapıldı. Çekimlere daha sonra başlandı. İki grubu oluşturan 10 fotoğrafçı İstanbul ve Erivan'dan toplam 18.000 kare fotoğraf çekti. Her grup kendi çektiği fotoğrafları değerlendirerek 65 kare belirledi. SERGİNİN AMACI: İki ülkenin fotoğrafçıları, fotoğrafın evrensel dilini kullanarak ilk kez bulundukları İstanbul ve Erivan'da gördüklerini yansıtmayı amaçladılar. Serginin adını 'MerhaBarev' koyarak, ilk karşılaşmada ve her karşılaşmada söze bir selam kelimesiyle başlamanın önemine dikkat çekmeyi istediler. İki ülkede, Avrupa'nın ve Asya'nın çeşitli kentlerinde açılacak sergilerle hem 'kendisini' hem 'öteki' ni ziyaretçilere göstermeyi hedeflediler. Fotoğrafçılar bu çalışmanın her aşamasında olduğu gibi günlük yaşamı fotoğraflarken de geleceğe bakmaya ve geleceğin önemine dikkat çekmek istediler.
Türkiye'de ve Ermenistan'da varolan önyargıların ve diyalog eksikliği nedeniyle giderek büyüyen problemlerin ilişkilerin normalleşmesiyle daha kolay çözüm yoluna gireceğini düşünerek, fotoğraflar aracılığıyla gözlemlerini yansıttılar. Seriyi oluşturan fotoğrafların kalıcı olması için kapsamlı bir katalog hazırlandı.
DESTEKLEYEN KURULUŞLAR: Bu çalışmanın tamamı Henrich Böll Stiftung, Anadolu Kültür ve Karşı Sanat Çalışmaları tarafından desteklendi.
| | | | | | | |
Serra Akcan
| |
Serra Akcan
| |
Serra Akcan
| |
Serra Akcan
|
| | | | | | | |
Mehmet Kaçmaz
| |
Mehmet Kaçmaz
| |
Mehmet Kaçmaz
| |
Mehmet Kaçmaz
|
| | | | | | | |
Tolga Sezgin
| |
Tolga Sezgin
| |
Tolga Sezgin
| |
Tolga Sezgin
|
| | | | | | | |
Kerem Uzel
| |
Kerem Uzel
| |
Kerem Uzel
| |
Kerem Uzel
|
| | | | | | | |
Özcan Yurdalan
| |
Özcan Yurdalan
| |
Özcan Yurdalan
| |
Özcan Yurdalan
|
| | | | | | | |
German Avagyan
| |
German Avagyan
| |
German Avagyan
| |
German Avagyan
|
| | | | | | |
Anahit Hayrapetyan
| |
Anahit Hayrapetyan
| |
Anahit Hayrapetyan
| |
Anahit Hayrapetyan
| |
| | | | | | | |
Ruben Mangasaryan
| |
Ruben Mangasaryan
| |
Ruben Mangasaryan
| |
Ruben Mangasaryan
|
| | | | | | | |
Karen Mirzoyan
| |
Karen Mirzoyan
| |
Karen Mirzoyan
| |
Karen Mirzoyan
|
| | | | | | | |
Nelli Şişmanyan
| |
Nelli Şişmanyan
| |
Nelli Şişmanyan
| |
Nelli Şişmanyan |
|