Editörler

Suderin Murat
Gülçin Tellioğlu
Leyla Yücel

Yayın Kurulu

Yağmur Dolkun
Bülent Irkkan
Elif İnan
Doğanay Sevindik
Elif Vargı






Fotografya Yayın Kurulu
adına İmtiyaz Sahibi
Ş. Uğur Okçu


E-Mail Fotografya
fotografya@ada.net.tr

Yayınlanmasını İstediğiniz
Fotoğraf Haberleri İçin

fotografya@fotografya.gen.tr

ADANET Fotoğraf Editörü

Ş. Uğur OKÇU
 
ara


Lyubov Popova, Kaynakça&DipNot

1- Sanatçının adı, Lyubov Sergeyevna olarak geçmekle birlikte (TURNER 1996), kimi kaynaklarda Ljubov/Liubov  Sergeivna/Sergeevna olarak da geçmektedir. (DABROWSKİ 1990; SARABIANOV 1990; PETTEYS 1985).

2- “Buradan Vesnin’e şöyle bir mektup yazar: ‘Buranın mimarlığı kesinlikle şaşırtıcı; yalnız dekoratif! Yapının girişi, yapının tüm düzlemlerini, biçimini yansıtmıyor;fakat rengin dekoratifliği, oranlar ve süslerini yansıtıyor.’ Popova’nın Painterly Architectonics adlı çalışmasında uyandırmak istediği, İslam mimarlığının evren için gerekli dengeyi sağlamasındaki non-figüratif anlatımda yatmaktaydı” (Yablonskaya 1990:104).

3- Bu akım, I.Dünya Savaşı öncesinde, Rusya’da gelişen bir sanat akımı olmuştur. Kübizmin ve Fütürizmin bir birleşimi olarak da nitelendirilebilen bu akım, konstrüktivizm ve süprematizmin soyutlaştırma anlayışına bir geçit oluşturur. (SÖZEN, TANYELİ 2001)

4- SARABIANOV, Dmitrii Vladimirovich ve Natalia L. Adaskina. Popova. New York: 109.

5- Suprematizmin felsefesi, “kurtarılmış hiçlik” kavramı için bkz.İ.Tunalı. Felsefenin Işığında Modern Resim, İSTANBUL 2003:182.

6- “Konstrüksiyon, elemanların organizasyonudur. Konstrüksiyon modern dünyanın bakış açısıdır. Sanat da matematik gibi bilim kollarından biridir. Konstrüktif hayat geleceğin hayatıdır. Hayata giremeyen sanat için, antikitenin arkeolojik müzelerinde bir katalog numarası alacaktır. Gelecek, rahipler, peygamberler ve sanatın kutsal ahmakları için manastırlar inşa etmeyecektir. Hayatını, işini ve kendini organize eden kişi modern sanatçıdır. Hayat için çalış, saraylar, tapınaklar, mezarlıklar, müzeler için değil! Bilinç, deney, amaç, konstrüksiyon, teknoloji ve matematik, bunlar modern sanatın kardeşleridir!” Bkz. Aleksandr Mikhailovich Rodchenko ve V.F.Stepanova. The future is our only goal. (ed.by P. Noever; essays by A.N.Lavrent'yev and A.Volker.) Munich, 1991:158. 

7- Bkz.Evrensel Kültür Sözlüğü, Evrensel Kültür, 38(1995),64.




Kaynakça

1. ANDREWS,Richard. Art into life : Russian Constructivism, 1914-32. New York, Henry Art Gallery, 1990.

2. DABROWSKİ, Magdalena. The Russian contribution to modernism [microform]: "Construction" as realization of innovative aesthetic concepts of the Russian avant-garde (Volumes I and II). Thesis (Ph.D.)-New York University, 1990.

3. DOUGLAS, Charlotte. “Suprematist Embroidered Ornament”, Art Journal 3/22/1995, 54(1995):42-45.

4. GRAY, Camilla. The great experiment: Russian art, 1863-1922. London, Thames and Hudson, 1962.

5. “Meyerhold Tiyatrosu”, Evrensel Kültür, 38(1995), 64.

6. PETTEYS, Chris. Dictionary of women artists : an international dictionary of women art. Boston, G.K. Hall, 1985.

7. RODCHENKO, Aleksandr Mikhailovich ve V.F.Stepanova. The future is our only goal. (ed.by P. Noever; essays by A.N.Lavrent'yev and A.Volker.) Munich, 1991.

8. SARABIANOV, Dmitrii Vladimirovich ve Natalia L. Adaskina. Popova. New York, Harry N. Abrams, Inc., 1990.

9. SÖZEN, Metin ve Uğur Tanyeli. Sanat Kavram ve Terimleri Sözlüğü.İstanbul, Remzi Kitabevi, 2001.

10. TUNALI, İsmail. Felsefenin Işığında Modern Resim, İstanbul, rh Sanat Yayınları,2003.

11. TURNER, Jane. The Dictionary of Art. New York, Grove's Dictionaries, Macmillan Publishers, 1996.

12. YABLONSKAYA, M. Women artists of Russia's new age, 1910-1935. London, Thames and Hudson, 1990.




Ziyaretçi Sayısı:1000546
 
   
 
   
 

Barındırma: AdaNET

 

Copyright and "Fair Use" Information

Dergimiz ticari bir kuruluş olmayıp amatör bir yayındır. Fotoğrafçıları ve dünyada yapılan fotoğraf çalışmalarını tanıtmak amacıyla bilgi ve haber yayınları yapmaktadır.
Bir kolektif anlayışıyla çalıştığı için makalelerde yer alan fotoğraflar ve alıntıların sorumluluğu makalenin yazarına, fotoğrafçısına aittir.
Dergide yer alan içeriklerden ve ihlallerden derginin herhangi bir sorumluluğu yoktur.

Fotoğrafya'da yayınlanan yazıların, fotoğrafların ve kısa filmlerin sorumluluğu
yazarlarına/fotoğrafçılarına/sanatçılarına/film yönetmenlerine aittir.

Dergimiz fotoğrafla ilgili gelişmeleri duyurmak amacıyla çalışmaktadır. Ek olarak, ülkemizde yeterince tanınmayan yabancı fotoğrafçılar ve fotoğraflarıyla ilgili bilgi de aktarmaktadır. Makalelerde yer alan fotoğraflar HABER amaçlı kullanılmaktadır.

AdaNET Ana Sayfa X-Hall Instagram