Kim Weston 30 yıldır büyük format fotoğrafta ustalaşmış bir fotoğraf sanatçısıdır. İşlerinin büyük bir kısmı, 8x10 negatiflerden alınmış gümüş kontak baskılardan oluşur. 11x14 ve 16x20 boyutlarında baskılar da yapar. Babası Cole Weston’dan kalan bir Mamiya 67 kullanır. Platinyum baskı da yapar, son zamanlarda fotoğraflarında boya da kullanmaya başladı.
Yaratıcı ve çok önemli fotoğrafçı ailelerden birinin üçüncü kuşak üyesidir. Karanlık odada, dedesi Edward Weston’a ait orjinal negatiflerden galeri baskıları yapan babası Cole Weston’a yardım ederek fotoğraf zaanatini öğrendi. Çarpıcı soyut fotoğrafları modern fotoğraf sanatının en iyi örneklerinden sayılan amcası Brett Weston’ın yardımcısı olarak yıllarca çalıştı.
“Dedem Edward Weston’ın negatiflerinin baskı ve montajına yardım ederek babam Cole Weston’la yıllarca çalıştım. 15 yıl kadar da amcam Brett’le çok yakın çalıştım. Bu büyük fırsatlar sayesinde sanat konusunda çok değerli dersler aldım. Biz hepimiz, işimizi eşsiz kılmak ve kendimizi tatmin etmek için bize gereken şeyi, artistik çabalarımızdan alırız. Hem bababmın hem de amcam Brett’in karanlık odalarında sayısız saatler geçirip binlerce görüntü ürettikten sonra anladım ki; görüntü işin en önemli parçası değildi, aradığım mükafatı elinde tutan işlemin ta kendisiydi. Sonraki on yıl boyunca, görüntünün sadece tek baskısını yaptım ve negatifi de arkasına yerleştirdim.Sanat dediğimiz bu olguyla ilgili en büyük şey, hiç kuralının olmaması. Zaten başka şekilde de yapamazdım.”
Son altı senedir, Kim ve eşi Gina Weston; tutkularını, sanatsal yeteneklerini ve eşsiz fotoğrafik vizyonlarını, Wildcat Hill’de Edward Weston’ın Carmel Highland’deki eski evinde, seçkin gruplarla yapılan atölye çalışmaları ile paylaşmaktalar. Her bir atölye çalışması; kamera uygulamalarını, karanlık oda tekniği derslerini ve katılımcıları Weston ailesinin fotoğraf sanatına katkılarının tarihçesine götüren alan gezilerini kapsar. Şimdi ufuklarını İskoçya ve Meksika’ya doğru genişletiyorlar.
“Gerçeğe uygun, anlamını direk ifade eden fotoğraflar yaparım. İsteğimi veya işi açıklamam, düzenlemem. Sürprizi bulmayı izleyicisine bırakırım. İşin duyguları meydana getirmesini ümit ederim, aksi durumda başarısız olurum.”
“Fotoğrafik süreç, yaşamımın doğal bir parçası. Kameranın işlemi, görme gücü ve uygulama. Tüm bu adımlar tek bir ifade için; ya görüntünün tümüyle yakalanması veya izleyici tarafından ümitle yorumlanan bir duygunun canlandırması. Tüm işlem sonunda tamamlanan ürün, görüntünün kusursuz sunuşu olmalıdır. 30 yıldır iyi yaptığım şeydir. Boyalı fotoğraflarım, yüzeyin öneminde ve görsel kesinlikte bana serbestlik sağladı.”