Editörden
Gezgin Fotoğrafçılar
Uzaklardan
"B&W
in Colors"
Sanatla
Psikoterapi
Kaktüs-2
Orojeni
Depremden
Sonra Fotoğrafçı Çocuklar Atölyesi
Çocuk
Olmak İstiyorum
Çıplak
Temel
Tasarım
Sırrımızı
Kimseye Söyleme
Cadı
Kazanı
Fotoğrafın
150. Yılı
Okudunuz
mu,
Gördünüz mü?
Ciddiyet
Yol Notları, Mısır-2
, Fas
Eğitim
Fotoğraf
Dünyasından Haberler
Pano
Bit
Pazarı
Platformlar,
AFAD,
İFSAK
Yeni Umutlar,
Asiye İnan -
Erdem Süer,
Nilay Erdemir,
Ersin Engin
Sergi Salonu,
Ersin Altan,
Cemil Baykal
Suyunu
Çıkaranlar
Bir Ülke
Bir Fotoğrafçı
Portfolyolar,
Ece Alok,
Ali Balkı,
İbrahim Demirel
|
|
|
ÇIPLAK
Tamer BAYRI
İstanbul (14 Temmuz 1963) doğumlu. Kabataş Erkek Lisesi
ve Berlin Teknik Üniversitesi mezunu, Termodinamik ve Akışkanlar
Mekaniği Yüksek Mühendisi
MAN GHH BORSIG Şirketinde Proje Menajeri ve Yönetici
|
Nü çalışmalar
üzerine genelde NEDEN, NİÇİN, NASIL gibi sorular yöneltilir.
Doğrudan çıplak bir vücudun fotoğrafını çekmek muhalif
bir yaklaşım ve zor. Bu yöntemde "erotizm, hedefin ne
kadarını oluşturuyor?" gibi, NEDEN'e yönelik sorular
benim karşılaştığım en yoğun soru biçimi. |
|
Yanıtı ise
bana göre sanatsal nü fotoğrafın tanımını birlikte getiriyor.
Vücudun kıvraklığını, inceliklerini, bakışlardaki anlatımı,
ışık ve teknik imkanlarla çeşitli mekanlarda yönlendirmeye
ve şekillendirmeye çalışıp estetiği yakalamak. Cinselliği
vurgulamanın , değerlendirmenin ise tüketiciye bırakılması
gerekiyor. |
Fotoğrafın
bu alanında çalışanlar ise genelde ışığı , tekniği ve
psikolojisi zor olanı zorlamaktadırlar. Bu tip zorlukları
fotograflarda eritmek, uğraşana oldukça büyük bir haz
vermektedir. Bu da, NEDEN sorusuna başka bir yaklaşım
şeklidir.
NİÇİN sorusunu kendime doğrudan yönelttiğimde yukarıdaki
NEDEN açıklamasının dışında Türkiye de yetişmiş insanın
günaha, ayıba, yasağa bir nebze de olsun sanatın bu
yoluyla karşı gelmesi diye düsünüyorum. Doğduğunda ana
kucağına düşerken çıplak olan insana doğasını unutturmaya
çalısan topluma fotoğrafla hayır demek benim için bir
NİÇİN'e daha yanıt oluyor.
NASIL nü fotoğraf çalışması yapılır sorusuna gelince
, öncelikle fotoğrafçının kendi bünyesinde rahat olması
gerekir. Düşündüğü pozu, uygulamak isteği çekimi modeline
ve ekibine rahatlıkla anlatabilmelidir. Bu rahatlığı,
bulunduğu mekanda -ister stüdyo olsun ister açık hava
çekimi- modeline hissettirmelidir. Fotograftaki gerilim
(stres degil), heyecan kameradan model üzerine konuşarak
ve vücut diliyle aktarılmalıdır. Bunun için fotoğrafçının
modelini en azında çalışma öncesi bir kez görüp konuşması
ve konsept üzerine tartışması gerekir. Bunların sonucunda
ya güven ortamı yaratılacaktır ya da çalışmaya başka
bir modelle devam edilmesi gerekecektir. |
|
Sonuçları nasıl olursa olsun
toplum tarafından kolay olarak benimsenmeyen fotoğrafın
bu kolunun önünde her yerde her zaman engeller olacaktır.
Engelleri aşmak ise bu fotoğraf kolunu sevgiyle uygulayan
biz nü fotoğrafçılarının kameralarıyla gerçekleşecektir.
Işığınız
bol olsun .
Saygılarımla.
18 Ocak 2001
Berlin
Tamer Bayrı |
|
|
|
|
|