"REKLAM
VE TANITIM FOTOGRAFÇILIĞI"
İlkay Muratoğlu
İlkay Muratoğlu CV
Merhaba...
90'lı yılların başında kurulan Profesyonel Tanıtım Fotoğrafçıları
Derneği(PTFD), bizdeki reklam fotoğrafçılığının
profesyonel anlamda ilk
davranış ve tutumlarını ortaya koymaktadır. İşte bu
anlayış, durmaksızın yenilenen teknolojinin daha da ciddi bir
şekilde takip edilmesi ile, ülkemizdeki reklam ve reklam sektörüne
hizmet veren kurum ve kişilerin profesyonellik adına gelişimini
hızlandırdı. Alternatiflerin doğal bir artış göstermesi de
bu gelişime bambaşka bir tat ve mesleki haz kazandırdı. Tüm
bu olumlu ve hızlı gelişmelere rağmen kimi profesyonel tavırların
dışında hareket edenlerin hala azımsanmayacak sayıda olması
gerçeği gözardı edilmemelidir. Bu durum ekonomik kaygılarla açıklanabilir,
ancak affedilebilir bir yanı asla söz konusu değildir. Çünkü
profesyonellik, tutarlılık ve koşulsuz kalite
gerektirir. İş yapabilme kaygısı ile gerçek değerlerin
altına inilmesi, adınızın başına iliştirdiğiniz
profesyonellik kelimesinin önemini
yitirmesine sebep olmaktadır. Olumsuz şartlara rağmen
profesyonelliklerinden asla ödün vermeyen fotoğrafçıların
varlığı Tanıtım Fotoğrafçılığı adına kaydedilen önemli
bir kazançtır. Yakından takip edenlerin mutlak bildiği, ustam
Süleyman Kaçar,Tamer Yılmaz, Ahmet Ağaoğlu ve Necati Ufuk Başkır,
işte bu anlayışta aklıma ilk gelen profesyonel isimlerdir. Bu
isimler, yurtdışındaki meslektaşlarımız gibi, branşlaşarak,
tutumlarından taviz vermeyerek yazılı ve görsel basında karşımıza
çıkan tüm reklam fotoğraflarındaki kalite çıtasını daima
yükseğe taşımışlardır. Sektörde hizmet veren reklam
ajansları ve onların müşteri portföylerinin önemi daima ön
plandadır. Reklam fotoğrafçılarının temel beklentisi olan
profesyonel müşterilerin biz üreten insanların yaratıcılıklarını
daha özgür kılacağına inanırız. Bu durum yani profesyonelliğin
müşteriden başlayarak bize ulaşması ağır adımlarla da olsa
yol alıp genişlemektedir. Ne istediğini bilen, reklamcısına
doğru brief veren ve beklentisinin karşılığını almak için
şartları iyi analiz eden müşteri, aldığı sonuçtan daima
memnun kalacaktır. Bu doğrultuda hepimiz gerçekten ne istediğimizi
bilir, kararlarımızı tutarlı kılabilirsek, ulaşacağımız
sonuçlar daima yüzümüzü güldürecektir. Umarım, çalışmalarımdan
seçtiğim örnekler aramıza yeni katılan arkadaşlara katkı sağlar.
Sevgiler,
İlkay Muratoğlu
GITANES
Kullanılan Ekipman:
Manfrotto Still Life Table
Broncolor Miniplus C200 1500 j
Sinar X MacroScan Digital LF Kamera
90 mm Sinaron Lens
Bu fotografta kullanılan ışık sayısı
3 adettir. Öncelikle sigara paketi
zeminden 2 ya da 3 mm yükseltildi, daha sonra kamera açısı ayarlandı.
Birinci
ışık ile still life masasının altından tüm kadrajı kaplayacak
şekilde still
life masasının zemini aydınlatıldı ve önüne mavi filtre konuldu.
İkinci ışık
zemindeki beyaz hatları ortaya çıkarması, ürünün sol yanı ve üstünün
aydınlanması için sol arkadan kullanıldı. Sol arkadan kullanılan
ışığın açısı
still life masasının zeminine paraleldir. Sol arkadan yanan ışığın
sigara
paketinde aydınlattığı yüzeylerin birbirinden farklı ışık değerlerine
sahip
olması ürüne derinlik vermektedir. Zeminde oluşan mavi bantlar,
sol arkadan
kullanılan ışığın önüne konulan eşit kalınlıktaki maskeler sayesinde
yaratıldı, kullanılan maskelerin dairesel olması zeminde oluşan
mavi bantların
beyaz bantlarla arasındaki geçişe yumuşaklık kazanmasını sağladı.
Son olarak
sağ önden kullanılan ışık sadece ürünün sağ üst köşesinin aydınlatılması
içindir. Önden kullanılan ışığın zemine dokunmamasına dikkat edildi.
Teknik
kamera ile kutunun persfektif düzeltmesi ve alan derinligi yapıldıktan
sonra
çekime geçildi.
SONY
PLAY STATION
Kullanılan Ekipman:
Manfrotto Still Life Table
Broncolor Miniplus C200 1500 j
Sinar X MacroScan Digital LF Kamera
90 mm Sinaron Lens
Bu fotografta kullanılan ışık sayısı
5 adettir. Öncelikle play station ve
kumanda aletinin zeminden yükseltilmesi sağlandı. Birinci ışık
still life
masasının altından mavi filtre ile verildi, ikinci ışık sol arkadan
ana
cihazn sol yan zemininde bulunan kabartma yazıların ve zemin dokusunun
ortaya çıkması için kullanıldı, üçüncü ışık ana cihazın ince kenarındaki
ızgaraların belirginleşmesi için kullanıldı, dördüncü ışık kumanda
cihazının
üzerindeki tuş takımının aydınlatılması için kullunıldı, beşinci
ve son ışık
kumanda cihazının ön altta yer alan tutma kollarının aydınlatılması
için
kullanıldı.Ana cihazın ince kenarın en üstünde yer alan parlak
malzemeden
imal edilmiş 'sony' yazisinin aydınlatılması için yazıya oranlı
beyaz bir
yansıtıcı ile fotograf kadrajina girmeyen bir açıdan aydınlatıldı.
Kullanılan
tüm ışıkların oluşturulan mavi zemine etkisine dikkat edildi.
Yukarıdan
kullanılan ışıkların zemine dokunduğu yerdeki beyaz lekelerin
oluşturduğu
şekillerin gözü yormaması ve bakışın üründen uzaklaşmaması için
her birinin
açıları tek tek kontrol edildi. Teknik kamera ile bakiş açısı
ayarlandıktan
sonra ürünün persfektif düzeltmesi ve alan derinligi (netlik alanı)
yapıldı
ve çekime geçildi.
SONY
PC EKRAN PLAN 1
Kullanılan Ekipman:
Manfrotto Still Life Table
Broncolor Miniplus C200 1500 j
Sinar X MacroScan Digital LF Kamera
90 mm Sinaron Lens
Bu fotografta kullanılan ışık sayısı 3 adettir. Birinci ışık still
life
masasının altından sarı renk ağırlıklı iki filtre konularak kullanılmıştır,
ikinci ışık sol üstten ekranın sol üst kenarından başlayıp azalarak
sağ alt
köşesine giden bir aydınlatma için kullanılmıştır, üçüncü ışık
mavi filtre
kullanılarak ekranın sağ üst köşesindeki tuş takımını aydınlatmak
için
kullanılmıştır. Bu fotograftaki netlik alanı teknik kamera ile
yapılan film
düzlemi ve optik düzleminde yatay swing hareketleri ile ekranın
orta altında
yer alan 'sony' yazısından başlayıp tam yukarıya devam eden ve
fotografı
simetrik olarak ikiye bölen bir netlik alanı oluşturulmuştur.
Yapılan bu
persfektif hareketin sonucu ekranın sağ ve sol kenari flu bırakılmıştır.
Tüm
bu ayarlardan sonra çekime geçilmiştir.
SONY
PC EKRAN PLAN 2
Kullanılan Ekipman:
Manfrotto Still Life Table
Broncolor Miniplus C200 1500 j
Sinar X MacroScan Digital LF Kamera
90 mm Sinaron Lens
Bu fotografta kullanılan ışık sayısı 3 adettir. Birinci ışık still
life
masasının altından sarı renk agırlıklı iki filtre konularak kullanılmıştır,
ikinci ışık ekranın sol üst kenarından başlayıp azalarak sağ alt
köşesine giden bir aydınlatma için kullanılmıştır, üçüncü ışık
mavi filtre
kullanılarak ekranın sağ üst köşesndeki tuş takımını aydınlatmak
için
kullanılmıştır. Bu fotografda teknik kamera ile yapılan optik
düzlemindeki
dikey swing hareketi ürünün üst tarafını öne çekip alt tarafını
geriye
iterek deforme etmesini sağlamıştır. Yine film düzlemi ve optik
düzleminde
birbirine parelel yatay swing hareketleri ile ürünün sağ kenarı
öne çekilip
sol kenarı geriye itilerek deformasyon sağlanmıştır son olarak
netlik ürünün
sağ üst köşesindeki tuş takımına yapılmıştır. Tüm bu ayarlardan
sonra çekime
geçilmiştir.
SONY
PC EKRAN PLAN 3
Kullanılan Ekipman:
Manfrotto Still Life Table
Broncolor Miniplus C200 1500 j
Sinar X MacroScan Digital LF Kamera
90 mm Sinaron Lens
Bu fotografta kullanılan ışık sayısı 3 adettir.Birinci ışık still
life
masasının altından sarı renk ağirlıklı iki filtre konularak kullanılmıştır,
ikinci ışık sol üstten ekranın sol üst kenarından başlayıp azalarak
sağ alt
köşesine giden bir aydınlatma için kullanılmıştır, üçüncü ışık
mavi filtre
kullanılarak ekranın sağ üst köşesindeki tuş takımını aydınlatmak
için
kullanılmıştır. Bu fotograftaki netlik alanı teknik kamera ile
yapılan optik
düzleminde yatay ve dikey swing hareketleri ile ürünün persfektif
düzeltmesi
yapılmıştır, yapılan bu düzeltme netlik alanını da arttırmıştır.
Bunun
sonucunda ürünün en uzak noktası ve en yakın noktası arasında
kalan tüm
alanın net olması sağlanmıştır. Tüm bu ayarlardan sonra çekime
geçilmiştir.
|