Editörden
Merhaba,
Yeni bir sayı ile karşınızdayız.
Yaşamakta olduğumuz ekonomik kriz tüm kesimler gibi fotoğrafçıları
da etkiledi. Dövize endeksli ve zaten pahalı olan fotoğraf ekipman
ve malzemeleri daha da pahalı hale geldi, hepimizin geliri bir
anda % 60 azaldı, moraller bozuldu, insanlar işsiz kaldı. Bütün
bu olumsuzluklara karşın fotoğraf sanatçıları üretmeye devam ediyor
ve edecek, her şeye rağmen yaşam yine sanatla güzelleşecek. Orhan
Veli'nin bir şiirinde söylediği gibi "Biliyorum fakirdi ama
hep fakirlikten söz edilmez ya "
5-8 Nisan 2001 tarihlerinde dergimiz
kendisine ayrılan standında "İnter Kamera 2001- Fotoğraf
Fuarı" nda okuyucularıyla buluştu. Bu bizim için heyecen
vericiydi. Okuyucularımızla sıcak bir ortamda konuşma, tanışma
fırsatımız oldu. Çok güzel, olumlu tepkiler aldık. Aldığımız olumlu
eleştiriler bizim doğru yolda olduğumuzu gösteriyor. Ama aldığımız
öneri ve talepler ise daha yolun başında olduğumuzu bize hatırlattı.
Biz amatör bir ruh ve profosyonel bir düşünce ile yolumuza devam
etme kararındayız.
9. sayımıza gelince;
"Gezgin Fotoğrafçılar" da Engin Özendes bize James Robertson'un
hikayesini anlatıyor.
Aylin Yılmazbayhan, Uzaklardan bize Robert Adams'ın fotoğrafta
güzellik üzerine düşüncelerini gönderdi.
Simber Atay, "Black&White" ta Vizyon Limiti'nin
ikinci bölümüyle bu sayıda bizimle.
Serap Etike, sanatta "tasar-düzenleme ve kompozisyon"
arasındaki ilişkiyi sorguluyor.
Ali Rıza Akalın "Kaktüs" te iğnelerini batırmaya devam
ederken; günümüzdeki geleneksel fotoğrafı " Görüntülerin
geleneksel niteliklerine trenin son vagonundan bakmak durumunda
olduğumuzu biliyoruz" sözleriyle anlatan Çerkez Karadağ,
"Özde Fotoğraf" yazısında fotoğraf-sanat-fotoğrafçı
ilişkisini tartışıyor.
Tarih Vakfı tarafından basılan "Taşın ve İnancın Şiiri Mardin"
albümünden seçmeleri aynı ismi taşıyan köşemizde bulacaksınız.
Bünyad Dinç'in fotoğrafları ve Refik Durbaş'ın şiirleriyle Mardin'i
yeniden tanıyacak, Anadolu'nun sahip olduğu sonsuz güzellikleri
hatırlayıp, ülkemizin görülecek mekanlarının sadece sahillerimizde
yer almadığını bir kez daha göreceksiniz. Artık ülkemiz insanlarının
her zamankinden daha çok bu güzelliklerin yok edilmemesi için
uğraş vermesi gerektiğine inanıyoruz.
Tülin Dizdaroğlu, fotoğrafın tarihsel süreç içindeki yerini bulmaya
çalışıyor.
"Temel Tasarım" serisinde Tülay Çellek'in bu sayıdaki
bölümünün konusu "Işık".
Orojeni'de Nihal Sipahi, tek bir fotografın izinde bize yeni bir
bakışı öğretiyor.
"Astro Fotoğraf" ta Halit Mirahmetoğlu gökyüzü fotoğrafçılığını
anlatıyor.
"Solan Renkler" de Cengiz Akduman, yavaş yavaş yokolma
sürecinin sonuna yaklaşmış olan
eski evlerimizin güzel kapılarını sunuyor.
Cadı kazanında Özlem Bağcı'nın konuğu fotoğraf sanatçısı Tuğrul
Çakar.
Elif İnan, Fotoğrafın 150. Yılı adlı belgeselin 2. ve son bölümünü
hazırladı.
Hafize Kaynarca iki sergi üzerine izlenimlerini aktarırken, üç
adet fotoğraf kitabının/albümünün tanıtımını yapıyor.
İlgi ile izlenen Mustafa Kurt'un hikaleri bu sayıda da devam ederken,
Murat Selam, Yol Notları'nda 3. bölümü ile Mısır gezisini tamamladı.
Platformlarda PTFD (Profesyonel Tanıtım Fotoğrafçılar Derneği)
ve Salı Fotoğraf Grubu'nu tanıtıyoruz.
"Bir Ülke Bir Fotoğrafçı" da Sloven, Sorbonne'da Felsefe
eğitimi almış, görme özürlü kendi ifadesiyle "kör" fotoğrafçı
Evgen Bavcar'ın fotoğraflarını ve etrafımızda var olan gozleri
açık ama gönlü kör olanlarla alay eden hikayesini ilgiyle okuyacaksınız.
Sergi salonunda Ahmet Budak ve İsmail Güzelmansur'un fotoğraflarını
izleyeceğiz. Porfolyolarda Cengiz Akduman, Necmettin Külahçı,
Dursunali Sarıkoç konuklarımız.
Yayın kurulu üyelerinin fotoğraflarını yayımladığımız Suyunu Çıkaranlar
bölümünde ise arkadaşımız Nejat Kutup, kendine özgü fotoğrafları
yer alıyor.
Her zaman olduğu gibi eleştiri,
öneri ve fotoğraflarınızı bekliyoruz.
Hoşcakalın, fotoğrafla kalın.
Tacettin Teymur
Editör
|