"ÇİÇEĞİ
BURNUNDA" YAYINLAR
Bülent
Irkkan
Deniz Som'un Vaziyet'inden;
"CNN Türk'ün "merkez stüdyosu"ndan Mehmet Ali Birand
heyecanla "Burçin Bağdat'ta durum nedir? Bombardıman sürüyor
mu? diye soruyor. Burçin "cephe"den büyük bir hayal
kırıklığı içinde şefine yanıt veriyor: "Mehmet Ali Birand,
maalesef bombardıman 15 dakika önce sona erdi."
Bu da benden;
Meclis'teki saygıdeğer milletvekillerimizin çok önemli bir kısmının
telaffuz ettiği biçimde Amarikan Oparasyonu'nun ilk saatleri,
yer yine CNN Türk'ün merkez stüdyosu;
Çiğdem Anat : Hani operasyonun ilk saatlerinde bir bomba atacaklardı
ve bu bombayla birlikte Irak'ın bütün elektrik ve haberleşme hatları
felç olacaktı. Merakla bekledim ama Irak TV'si yayınına devam
ediyor?,
Mehmet Ali Birand (Irak TV'sinin görüntülerine dönerek): Ben de
bekledim ama maalesef öyle bir şey olmadı.
Bu arada Irak TV'sinin görüntüleri kesilir gibi oldu, stüdyoda
bir kıpırdanma oldu ama nafile, görüntüler kesintisiz sürdü.
Sinirlerim bozuldu, yazmadan edemeyeceğim (hem zaten yazdıklarıma
zurnanın zırt dediği yerdeki editörün dışında kim karışabilir
ki ?) Boşverin sanatı, fotoğrafı filan. Sizlere bu sayıda hararetle
önereceğim kitap "Kimmeryalı Conan". Gençliğimde
(aslında pek de genç sayılmazdım, afedersiniz eşşek kadar olmuştum
okumaya başladığım zaman) barbar Conan'ı okurdum. Hani şu bir
yandan korsanlar kraliçesi Belit'i bir kere vermesi konusunda
ikna etmeye çalışırken, diğer taraftan düşmanlarının kafasını
Vendiya bostanlarındaki karpuz gibi ikiye ayıran ilkel çağların
yenilmez savaşçısı Conan. Maceralarında istilalar, kralların devrilmesi,
yağmalar ve bol miktarda kan vardır. Yani günümüzdekinin tıpkısının
aynısı (eksiği var, fazlası yok), tek bir farkla : Kimmeryalı
Conan'ın savaşları namusluydu.
Conan, şimdilerde kitapçılara düştü ve fiyatları da arttı. Bulabiliyorsanız
gazete büfelerinde satılan baskıları okuyun, daha ucuz oluyorlar.
Gelelim asıl konumuza;
Aşağıda tanıtımı yapılan kitaplara ait bilgileri, kitabevi raflarından,
web sitelerinden ve bize bilgisi gönderilen verilerden derledik.
Varlığından haberdar olduğumuz birkaç yayının ise, bilgilerine
ulaşamadığımız için bu sayfalarda yer veremedik. Fotoğraf ile
ilgili yayınların okurları ile buluşmasında bir sıkıntı var. Bunun
en önemli nedenlerinden birisi kitabevlerinin fotoğraf ile ilgili
yayınlara yeterince ilgi göstermemesi. Sevgili okurlar, lütfen
kitabevlerinden ısrarla fotoğraf konusundaki kitapları, albümleri
isteyiniz, isteyiniz ki onlar da raflarına koymak zorunda kalsınlar.
Sevgili fotoğrafçı dostlarımız, albüm ve kitaplarınızı bas/tırmak
için sıkıntı çekiyorsunuz ve biliyoruz ki dağıtımcılar ve kitabevleri
de size zorluk çıkartıyorlar. Lütfen aynı çabayı kitabevi rafları
için de gösteriniz. Size hayır diyen dağıtımcı ve kitabevlerinin
isimlerini bize bildirin, bildirin ki bizde onlara bu satırlardan
çağrıda bulunalım. Ayrıca yayımladığınız albüm ve kitapların bilgilerini
bize gönderin ki biz de okuyucuya tanıtalım. Yoksa kitabevinden
nasıl isteyecekler ?
Savaşsız ve bol kitaplı günler dilerim.
|
Kontrast
Aylık Fotoğraf Gazetesi
AFSAD Yayını
|
|
Herkese
Merhabalar, Elinizde tutmakta olduğunuz bu gazete ile AFSAD,
yeniden süreli bir yayın ile karşınıza çıkmış bulunuyor.
Yayın Kurulu'nda çalışan arkadaşlar, yaklaşık dört-beş aylık
bir hazırlık aşamasından sonra, ortaya çıkarttıkları bu
ürün ile fotoğraf dünyasına bir yenilik kazandırmış oldular.
Büyük emeklerle hazırlanan bu gazetenin, hayra alamet görünen
ilk sayısına, AFSAD adına yazı yazmak gibi gurur verici,
zevkli ve neşeli bir iş ise, bana düştü.
Bilenler bilir, AFSAD, 1982-1993 yılları arasında elliyi
aşan sayısıyla ülkemizdeki en uzun soluklu fotoğraf dergisini
çıkartmayı başarmış, daha sonra çeşitli nedenlerle ki en
önemlisi maddi nedenlerden dolayı, yayın hayatına ara vermek
zorunda kalmıştı. Şimdi bu gazete ile kimlik değiştirerek,
yepyeni bir konseptle tekrar karşımıza çıkıyor. 'Gazete
Kontrast' bize iki mutluluğu birden yaşatacak. AFSAD, hem
yayın hayatına kaldığı yerden devam edecek, hem de yepyeni
bir kimlikle fotoğraf izleyicisine farklı bir şeyler sunabilmenin
keyfini yaşayacak. Gazete Kontrast'ın uzun ömürlü olması
hepimizin dileği.
Ülkemizde fotoğrafçılık ve fotoğraf malzemelerini kullanarak
yapılan sanat ürünleri ile ilgili yayınların az olduğu bir
gerçek. Öte yandan, sayısal teknolojinin de gelişmesi ile
fotoğraf dünyası için zaten mevcut olan ticari alan, büyük
bir sektör haline gelmiş bulunuyor. Fotoğrafa değişik derecelerde
amatör veya profesyonel ilgi duyanların sayısının gittikçe
artmasına rağmen, bu tür yayınlara sponsor ya da reklam
bulma sorununun olduğu gerçeği de mevcut yayınların hayatını
tehlikeye sokuyor. Bir başka gerçek ise Türkiye'de fotoğrafın
ulaştığı noktada fotoğraf derneklerinin öneminin yadsınamaz
olduğudur. Bu gerçeklerle yola çıkan;Gazete Kontrast; fotoğraf
izleyicisinin nabzını tutabileceğine inanıyor. Gazete Kontrast;
günceli yakalamaya çalışırken akıllardaki soruları soracak,
yanıtları bulmaya çalışacak. Okuyuculardan gelecek görüş
ve önerilerin ışığında gelişecek, büyüyecek.
Sorumluluklarını bilen Yayın Kurulu, karanlığa kurşun sıkmak
yerine, gece gündüz çalışıyor ve hem kendini, hem AFSAD'ı
temsil edecek olan gazeteyi hayata geçiriyor. Yayın Kurulu
yenilikçi bakış açısıyla, içeriğiyle, formatıyla farklı
olmaya çalışıyor. Tarafsız, özgür, analizci, duyarlı, saygılı
olmak ana hedefleri.
Yayın Kurulunda görev alan arkadaşlara buradan teşekkür
etmek lazım. Tamamen iyi niyetlerle ve karşılıksız çalıştılar.
Ödülleri ise okuyuculardan gelen tepkiler olacak.Nev'i şahsına
münhasır bir gazete olacağı ümidi ile hayır dualarını da
yaparak sözlerimi bitiriyorum. Hepimize hayırlı olsun.
Ankara Fotograf Sanatçıları Derneği Başkanı,
Gülser GÜNAYDIN
(Sunuş Yazısından )
|
|
Sahibi
: AFSAD Ankara Fotoğraf Sanatçıları Derneği
Yazı
İşleri Sorumlusu : Gülçin Tellioğlu
Yayın Kurulu : Ceyda Taşdelen, Deniz Tokay, Dilek Bal, Mustafa
Alibaşoğlu, Nalan Fındık, Saadet Yanardağ, Serra Topal,
Tan Önder, Uğur Okçu
Katkıda Bulunanlar : Gökhan Çelikliay Pelin Yılmaz
Temsilciler : Altan Yüksel(Mersin) Banu Sun(İstanbul) Erol
Özdayı(İzmir) Gülbin Özdamar(Antalya) Hasan Varış(Amasya)
İsmail Güzelmansur(K.Maraş) Nilüfer Gökeşmeoğlu(İstanbul)
www.gazetekontrast.org
Fotograflı
, Fiyatı:1.000.000 TL
|
|
|
|
Temel
Fotoğraf Bilgisi
Özer Kanburoğlu
İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Yayını
|
|
Sanayi
devriminin ardından hızla gelişen dünya, uzun bir süreçten
sonra 1841'de fotoğrafla tanıştı. Özellikle Avrupa’da hızla
yayılan fotoğrafa ilgi bizde hemen olmadı. Ülkemizde fotoğrafa
olan ilgi ancak, 19. yüzyılın son çeyreğinde oluştu. Pera’da
birbiri ardına açılan stüdyolar, bu sektörün ilk temsilcileri
oldu. Gerek dünyada, gerekse ülkemizde hızla gelişen bu
sektörle birlikte, doğal olarak sektördeki eğitim sorunu
da ortaya çıktı.
İlk önce batıda 20.yüzyılın ikinci çeyreğinde fotoğraf okulları
açılarak sektördeki ilk eğitim seferberliği başladı. Ülkemizde
ise bu eğitim, türlü zorluklar aşılarak ancak 1978 yılında
başlayabildi. Bugün itibarıyla ülkemizde, 5’ü lisans düzeyinde
3’s, ise ön lisans düzeyinde olmak üzere 8 fotoğraf okulu
bulunmakta ve bu okullarda, gerek fotoğraf sanatına gerekse
fotoğraf sektörüne nitelikli eleman yetiştirmeye devam edilmektedir.
Ancak ne yazık ki, ülkemizdeki fotoğraf eğitimi, geçen süre
içinde bulunduğu türlü zorlukları aşamamış, mevcut bulunan
eğitim kurumları gerek ders araç gereç, gerekse akademik
kadro olarak bir türlü kurumsallaşamamış ve bu nedenle,
gerek sektörün ihtiyacını karşılayacak elemanı yetiştirecek
geçerli bir fotoğraf eğitim sistemi, gerekse ders notu olarak
yeterli ürünler ortaya koyamamıştır.
Çoğu kez üniversitelerin ödenek yoksunluğundan kaynaklanan
bu durum, öğrenciyi 15-20 yıl önce basılmış, içinde doğru
ya da yanlış ama kesinlikle güncel olmayan bilgilerin olduğu
kitapları satın alma yoluna itmiştir. Bunun bir çok sakıncası
vardır. Çünkü, fotoğrafta, diğer, bazı sanat dallarında
olmayan (Resim, Seramik, Cam, Geleneksel Türk El Sanatları
v.b.) günden güne devamlı gelişen literatürü takip etme
zorunluluğu söz konusudur. Çünkü, fotoğraf her şeyden önce
teknolojidir.
Bu nedenle, bir kaç yıl önce basılmış bir eserin dahi güncelliğini
yitirdiği günümüzde, gelişen teknolojiyi takip etmek hem
fotoğraf endüstrisinde yer alacak öğrencinin hem de, biz
akademisyenlerin asli görevlerinden biri olmalıdır. Dolayısıyla
biz öğrenciye ne kadar güncel bilgiler aktarırsak, mezun
ettiğimiz öğrencide o oranda teknolojiyi yakalayarak bu
sektör içersinde kendine iyi bir yer edinecektir.
Bir akademisyen olarak, ne yapabilirim? ne yapmalıyım? diye
düşünürken; öğrencilik yıllarımda yukarıda bahsettiğim kitapların
peşinde koşanlardan birisi olarak "niye benin çektiğin
sıkıntıları başkaları da çeksin ?" diyerek TEMEL FOTOĞRAF
BİLGİSİ adı altında sadece kendi üniversitemde değil, bu
eğitimi veren diğer üniversite ve yüksek okullarda da okutulması
amacıyla bu kitabı hazırlamaya karar verdim.
Piyasada mevcut bulunan Türkçe, ulaşabildiğim İngilizce
kitaplar, İnternet’teki fotoğraf siteleri ile lisans dönemi
notlarımı derleyerek ayıkladım. Güncel olmayan veya yanlış
olan bilgileri tekrar araştırarak, doğrusunu bularak ve
güncelleştirerek, fotoğraf eğitiminin temeli oluşturabilecek
ders notlarını ortaya çıkarmaya çalıştım.
(Özer
Kanburoğlu'nun önsözünden)
|
|
Metin
Yazarı : Özer Kanburoğlu
Türkçe
Tasarım : Nurperi Yüceer
160 s. -- Kuşe -- 16 x 23,5 cm
İstanbul, 2002
ISBN: 1300274084
Fotograflı , Etiket Fiyatı: 6.500.000 TL
|
|
|
|
Fotoğrafta
Çekim Teknikleri
Özer Kanburoğlu
Yalçınlar Fotoğrafçılık Yayını |
|
Fotoğrafa
başladığımda ilk işim, temel bilgilerin yer aldığı bir fotoğraf
kitabını satın almak olmuştu. Doğal olarak, o kitap bittiğinde
yeni Türkçe yazılmış içinde teknik bilgilerin yer aldığı
kitap ya da kitaplar satın almak istedim. Ancak, ülkemizde
bu tipte bir fotoğraf bilgisi kitabı yoktu. Bununla birlikte,
bugün, ülkemizde ki birçok fotoğraf okulunda bu kitabın
içinde yer alan fotoğraf teknikleri, farklı derslerde de
olsa, 1. ve 2. sınıflarda yoğun olarak verilmektedir. Ancak,
bugüne kadar bu konudaki bilgiler belli bir şablonda toplanarak
ve derlenerek kitap haline getirilmemiştir.
Bende,
bu eksiklikten yola çıkarak, batıda da örnekleri olan ve
fotoğrafın teknolojik yüzü ile yaratıcılık yüzünü birleştiren
fotoğraf teknikleri adlı bu kitabımı çıkarmaya karar verdim.
Piyasada bulunan temel fotoğraf ile ilgili kitapların geneline
yakın bölümünde fazla yer almayan 23 çekim tekniğini, sizlere
bol örneklerle ve teknik açıklamaları ile vermeye çalıştım.
Sizinde
kabul edeceğiniz gibi, her teknik kitapta bazı bölümlerde
eksiklikler olabilir. Bunu doğal karşılanacağını düşünüyorum.
Çünkü, bilim ya da sanat, taş üzerine taş koymaktır. Ben
kendi adıma, bu konudaki ilk taşı koymuş olarak kabul ediyorum.
Umarım benden sonra başka akademisyenler, bu kitapta ki
eksiklikleri bir başka kitapta tamamlayarak, bilim ve sanat
için taş üzerine taş koymaya devam ederler.
Konusunda
ülkemizde ilk kez yayınlanan bu kitabın oluşmasında fotoğraf
örnekleri ile bana katkıda bulunan öğrencilerime teşekkür
ederim.
(Özer Kanburoğlu'nun Önsözünden)
|
|
Metin
Yazarı : Özer Kanburoğlu
Tasarımı: Kasım Ertürk
80 s. -- Kuşe -- 21,5 x 21,5 cm
İstanbul, 2002
Fotoğraflı , Etiket
Fiyatı: 7.500.000 TL |
Başa
Dön |
|
|
Basında
Haber Fotoğrafı Kullanımı
Özer Kanburoğlu
Ankara Gazeteciler Cemiyeti Yayını |
|
Bu araştırmayı
yapmamdaki amaç, kitle iletişiminde en önemli görevlerden
birini üstlenen fotoğraftan, ortaya çıkan yeni iletişim
dillerine rağmen yazılı basında ne derecede faydalanıldığını
ve bu aşamada hangi etkilere maruz kaldığını bulmaktı. Çünkü,
günümüz görselliğin acımasızca kullanıldığı ve tüketildiği
bir dönem....Her türlü iletişimde görsellik, sınırları zorlanarak
veriliyor. Televizyonlar, gazeteler, billboard’lar, reklam
panoları, ürün katalogları ve daha niceleri... Ancak, bu
fazla ve farklı kullanımlar bazen görsel kirlenmelere sebep
olabiliyor ya da farklı kullanım alışkanlıklarını doğurabiliyor.
Bunlardan bizim konumuz olan gazetelerdeki haber fotoğrafı
kullanımı da bu görsel kirlenmeden büyük ölçüde payını alıyor.
Çoğunlukla yazı işlerinin ya da sayfa sekreterlerinin, sayfada
boş kalan yerleri dolduracak bir dolgu malzemesi olarak
gördükleri haber fotoğrafını, bu şartlara rağmen nasıl değerlendirdiklerini
saptamaktı. Bunu yaparken ulusal, uluslararası ve yerel
basından seçtiğim 40’ı aşkın gazeteyi tarayarak sonuca ulaşmaya
çalıştım. Fotoğrafın 170 yılı aşkın serüveni ve dolayısıyla
ortaya çıkan haber fotoğrafçılığı mesleği bu kitabı hazırlamamda
temel teşkil eden konular oldu.
Bu konunun tartışılmaya açılması gerekiyordu. Çünkü fotoğraf
bazen gereksizce de kullanılabiliyor, bazen de ihtiyaç olduğunda
hiç kullanılmıyordu. Kısaca fotoğraftan haberde tam randımanlı
yararlanılamıyordu. İşin en acı tarafı, haber fotoğrafçılığının
başladığı ve geliştiği yıllarda gazeteler, en tecrübeli
muhabirlerini çok büyük paralar karşılığında bu işe soyundururken,
bugün bunun tam tersine görmemizdir. Bugün “Haber Fotoğrafçılığı”
neredeyse Medya Plaza’lar da ki deneyimsiz muhabirlere yaptırılmaktadır.
Konuyu araştırırken karşılaştığım en büyük güçlük bu konuda
daha önce hiçbir araştırmanın yapılmamış olmasıydı. Eğer
bu tip bir araştırma 10, 20 ya da 30 yıl önce yapılmış olsa,
belki de aradaki kullanım farkı ile ilgili ilginç sonuçlar
ile karşılaşılabilecek, bugüne ait daha doğru analizler
yapabilecektik. Kitabı hazırlarken karşılaştığım diğer tipik
sorun ise uluslararası yayınların Türkiye’ye girişinde yaşanan
aksaklıklardı. Bazı günler, izlenen küresel bir olayla ilgili
aradığımız gazete veya gazetelerin o günkü sayısı ülkeye
girmemiş olabiliyordu. Bunların yanında küçükmüş gibi gözüken
diğer problem ise yerel gazetelere ulaşmaktaki zorluklardı.
Bazen uzun yazışmalarla ya da telefon trafiği ile elde etmeye
çalıştığım yerel gazetelerin, kitabıma ayrı bir renk kattığı
düşüncesindeyim.
Böyle bir araştırmayı sadece fotoğraf yönünden değil, iletişim
biliminin çerçevesinde de incelemek gerekiyordu. Bu konuda
bana yol gösteren dolayısıyla kitabın hazırlanmasında büyük
emeği geçen başta, İ.Ü.İletişim Fakültesi Dekanı sayın,
Prof.Dr.Suat GEZGİN olmak üzere; İletişim Fakültesi’nin
değerli öğretim üyeleri sayın, Prof.Dr.Edibe SÖZEN
ve sayın, Yrd.Doç.Dr.Berin TUNCEL’e, özellikle teşekkür
ederim.
Aynı zamanda, kitabın basılmasında maddi ve manevi destek
veren Ankara Gazeteciler Cemiyeti Başkanı sayın, Nazmi
BİLGİN’e, arşivini benimle paylaşan sayın Prof.Dr.Emre
DÖLEN’e, yerel gazetelerin bulunmasında ve ulaştırılmasında
çok büyük katkı sağlayan değerli dostlarım, Sebati TAMUZUN
Muzaffer AVCILAR, Reha BİLİR, İhsan KILIÇ, Haşmet DEMİRBİL,
ve Cihan KAR anketin hazırlanmasında ve veri
tabanı programlamasında yardımlarını esirgemeyen kardeşim
Aylin KANBUROĞLU ve Arş.Gör.Osman ÜRPER’e,
önemli haber fotoğrafların elde edilmesinde büyük gayret
gösteren, haber fotoğrafçısı Ercan ARSLAN’a, kitabın
grafik tasarımını büyük özveri ile gerçekleştiren Yalçın
OKYAY’a ve bu araştırma boyunca bana destek veren eşim
Aydan’a teşekkür ederim.
(Özer
Kanburoğlu'nun önsözünden)
|
|
Metin
Yazarı : Özer Kanburoğlu
Sunu : Nazmi Bilgin - Prof. Dr. Suat Gezgin
Tasarım: Kasım Ertürk
Türkçe
138 s. -- Kuşe -- 19,5 - 27,5 cm
Ankara, 2003
Fotoğraflı, Etiket Fiyatı: 10.000.000 TL |
|
|
|
Ba-Şar-Mak
Merih Akoğul
ERA Yayıncılık
|
|
Projenin ismine çekim aşamasında karar vermiştim; oradaki
herkes aynı amaç, "Başarmak" için çalışıyordu. Sonuçta "Başarmak"
serisi, 8 ayrı gidişte 30 gün çalışılarak ve toplam 3600
kare fotoğraf çekilerek oluşturuldu. İzleyicilerle, ilk
kez 23 Mart-21 Nisan 2002 tarihleri arasında Fotoğrafevi'nde
buluşan bu serginin albumü için 97 adet fotoğraf seçildi.
Bu projenin amacı, kimi ailelerin ne yapacaklarını bilmedikleri,
kimilerinin eve kapattığı, kimilerinin de "kader" diyerek
sineye çektiği zihinsal ve bedensel engelli çocuklarla ilgili
gündem oluşturmak ve toplumun, bu çocukların rehabilitasyonu
konusunda gerekli duyarlılığı göstermesini sağlamaktı. (Kapak
içi) kısa
bir gezinti için tıklayınız.....
albümün satışından elde edilecek gelirin tümü engelli çocukların
rehabilitasyonu için kullanılacaktır
|
|
Türkçe,
İngilizce
Fotoğraflar : Merih Akoğul
Önsöz: Levent Çalıkoğlu
Kapak ve Albüm Tasarımı: Göksel Günaydın
59 s. - Kuşe -- 23,5 x 30,5 cm
İstanbul, 2002
ISBN: 9757882941
Fotoğraflı, Etiket Fiyatı: 35.000.000 TL |
|
|
|
Fotoğraflar
Siyah-Beyaz Anılar Renkli
Ülkü Erakalın
Arıtan Yayınevi
|
|
Her fotoğraf
bir anıyı, bir acıyı, bir sevinci gizler... Hele hele bu
fotoğraflar siyah-beyaz ise, ve geçmişten izler taşırsa...
Kimi zaman cıvıl cıvıldır anılar; bazen mavi, bazen eflatun,
bazen de hüzünlerinin içinde yine siyah-beyaz...
Tüm okurlarımı 55 yıllık sanat yaşantımdaki anılarımın gezisine
davet ediyorum...
Yolunuz açık olsun... Mutluluk dolu ve de renkli..(Önsözden)
|
|
Türkçe
İstanbul, Aralık 2002
1. Hamur - 160 s. 13,5 x 19,5 cm
Fotoğraflı, Etiket fiyatı : 8.000.000 TL |
|
|
|
Fotoğrafların
Anlattıkları
Hürriyet Arşivinden 62 Fotoğraf
60 Yazar, 62 Yazı
Serdar Turgut editörlüğünde
Doğan Kitapçılık
|
|
Hürriyet
gazetesinin 54 yıllık köklü geçmişiyle sahip olduğu zengin
birikim ve kaynaklarını siz değerli okurlarımızla paylaşmaya
devam ediyoruz. Bu amaçla oluşturduğumuz ilk eser 2001 yılında
yayımlanan. Ercan Kumcu ve Şevket Pamuk'un Hürriyet sayfalarından
ekonominin 50 yılını anlatan Artık Herkes Milyoner isimli
kitabı oldu.
Bu uzun soluklu projenin ikinci ürünü ise, Hürriyet yazarlarından
Serdar Turgut'un yine Hürriyet arşivinden derlediği Fotoğrafların
Anlattıkları isimli kitaptır. Bu eser toplum yaşamındaki renkleri
yansıtan ve toplumdaki gelişmeye ışık tutan bir dizi fotoğraf
ve bu fotoğrafların çağrıştırdığı yazılardan oluştu. Kitaba
alınan 62 fotoğrafa, Türkiye'nin yakından tanıdığı değerli
isimler yeni anlamlar kattı.
Fotoğrafları ve yorumlarıyla geçmişe keyifle bir yolculuk
yaptıracağını umduğumuz bu kitabı sizlere sunmaktan mutluyuz...
(serdar Turgut'un önsözünden)
|
|
Editör:
Serdar Turgut
197 s. -- 23.5 x 29,5 cm
İstanbul, Ekim 2002
ISBN: 975-293056-5
Fotoğraflı, Etiket Fiyatı : 45,000,000.-TL |
|
|
|
Fotoğraf
Teknik Okumaları
Faruk Akbaş, Emre İkizler
Om Yayıncılık
|
|
Fotoğrafları
teknik ve içerik olarak değerlendirip, nasıl çekildiklerine
dair birtakım sonuçlara ulaşma işlemine "fotoğraf okuma"
diyoruz.
Fotoğraf okuma, yeni başlayanların fotoğrafı daha kolay ve
daha zevkli öğrenebilmeleri için en yararlı yöntemlerden biridir.
Bir fotoğrafı inceleyerek nasıl bir objektifle, nasıl bir
ışık altında ve hangi kompozisyon kuralları uygulanarak çekildiğini
keşfetmek, fotoğrafçılar için önemlidir. Fotoğraf eğitim kitaplarının
sınırlı sayıda olduğu ülkemizde, bu çalışmanın önemli bir
boşluğu dolduracağına inanıyoruz.
(Tanıtım Duyurusu'ndan Alıntı)
|
|
Yayına
Hazırlayan: Özgür Kalyoncu
Düzeltmen: Sidal Tiryakioğlu
Grafik Tasarım: Erkan Mazıcıoğlu
Grafik Uygulama: H. Emre Ekinci
Fotoğraflar: Faruk Akbaş, Emre İkizler
Türkçe 221 s. - Kuşe - 14 x 21 cm
İstanbul, Mart 2003
Renkli,Etiket Fiyatı : 19,500,000.-TL |
|
|
|
100
Yüz
Ara Güler'den Yazar Fotoğrafları
Ara Güler
Yapı Kredi Yayınları
|
|
Eğer
ben bu insanların fotoğrafını çekmese idim, Türk Edebiyatı
yüzsüz (100'süz) kalacaktı.
-Ara Güler, 15.11.2002-
(Arka Kapak)
|
|
215
s. -- Kuşe -- 17 x 24 cm
İstanbul, Aralık 2002
ISBN: 975080516X
Fotoğraflı, Etiket Fiyatı 30,000,000.-TL |
|
|
|
İçkalpakçı
Çıkmazı
Fotoğraflar : Kemal Cengizkan, Dora Günel
Sosyal Araştırma : Gülay Kayacan, Ebru soytemel, Gamze Toksoy
Fotografik Vizyon Yayınları
|
|
Çıkmaz
Sokağa Tutunmak
1999 yılının bir Haziran sabahı yüklenip makineleri daldık
Samatya'ya. İlk durak kilise duvarının karşısındaki kahveydi.ç
Önce garsonla başladı muhabbetimiz. Bir kare fotoğraf, bir
kare daha... Kahvedekilerin, kapı önündekilerin, Kilise
duvarı dibinde oturanların suretleri alındı birer birer.
Klasik sorularla karşılaşıyorduk:
"Gazetecimisiniz?"
"Hayır?"
"Neden çekiyorsunuz peki?"
"Fotoğrafçıyız"
"Ne yapacaksınız?"
"Sergi, kitap..."
Bir süre devam etti bu sorular.
Önceleri kahvedekileri, mahalle esnafını çektik. Ardından
İçkalpakçı Çıkmazı'nda sürdürdük çalışmayı...
(Dora Günel'in giriş yazısından..)
|
|
Türkçe,
İngilizce
Editör : Özcan Yurdalan
Çeviri : Anita Tatlıer
Tasarım : Savaş Çekiç
95 s. -- Kuşe -- 22 x 22 cm
Ekim 2002
Fotoğraflı, Etiket Fiyatı 20,000,000.-TL |
|
|
|
Fotoğrafçılığa
Giriş
Mustafa Sözen
Detay Yayıncılık
|
|
Fotoğraf,
ışık-gölge görüntüsünden öte, varlığın içinde bulunduğu
zamansal ve mekansal çevre ile ilişkisini en yalın ve dolaysız
anlatan bir iletişim aracıdır. Sözcüklerle aktarılamayan
pek çok şeyin, insanlar arasında dil ve eğitim farkını ortadan
kaldırarak tek bir fotoğraf karesi ile anlatılıyor olması,
fotoğrafı çağın en önemli, hatta vazgeçilmez bir iletişim
aracı yaptı. İçinde yaşadığımız bilgi çağında gerek bilgiye
en kısa yoldan ulaşmak, gerekse bilgiyi dolaysız anlatmak
için en etkin ve vazgeçilmez araç fotoğraftır.
Bu kitapta, fotoğraf çekmek için gerekli temel bilgiler
dolaysız, yalın bir dilde anlatılmıştır. Fotoğraf makineleri,
diğer çeşitli ekipmanlarla kullanım özelliklerine göre tanımlanarak
hazrlanmış bu kitap, ders kitabı niteliğinde olup öğrenciler
için de temel bir kaynak teşkil etmektedir.
(Arka kapak)
|
|
Türkçe,
190 s. -- 1. hamur -- 16,5 x 22 cm
Mart 2003
Şekilli, Etiket Fiyatı 6,000,000.-TL |
|
|
|
Derin
Bodrum
Sıtkı Kösemen
The Marmara Hotels&Residences'ın katkılarıyla
yayımlanmıştır
|
|
The Marmara
Otelleri'nin desteğiyle, geçen yıl yayımlanan "Beyoğlu,
Ben" yaratıcıları bu kez Bodrum'da. Bodrum yarımadasını
, rasgele, ama ne aradığını bilerek tarayan bir bakışın
saptadığı, gene usta işi 217 fotoğraf; 191 insan.
Onları, anlattıklarından esinlenip, bir öykü tadında sıralayan,
birbirine 'teğelleyen' bir metin...
Tekrar, tekrar 'dönmek' isteyeceğiniz özel bir kitap.
(Kapak içi)
|
|
Türkçe,
İngilizce
Fotoğraflar : Sıtkı Kösemen
Genel Tasarım, Konuşma metinleri : Bülent Korman
Grafik Tasarım : Hakkı Mısırlıoğlu
Röportaj Koordinasyon : Zeynep Tunuslu
217 fotoğraf. -- Kuşe -- 15 x 18 cm
Aralık 2002
Renkli fotoğraflı, Etiket Fiyatı 25,000,000.-TL
|
|
|
|