Back to Main Page Back to Main PageSon SayıÖnceki SayılarEditörlerİletişim

Editörden

Canlı Kalkanların Yol Öyküsü

Camevler


Black&White in Colors : "Bir Metropol Paleontologu"

Fotoğraf Sanat İlişkileri

Sanat ve Felsefe : "Bir Sanat Yapıtının Değersel Sınırlamaları"

Uzaklardan : "Man Ray'in çalışmaları, Robert Desnos "

Sanal Dergi Yayıncılığı (Fotografya Bildirisi)

Temel Tasarım : Renk

Sayısal (Dijital) Fotoğrafa Bakış

Video Üstüne

"Ba-şar-Mak"

İzahlı Orhan Cem Çetin Külliyatı; Yumuşak Şeyler (1988-1990)

Kaktüs : "YA, YA, YA, ŞA, ŞA, ŞA, BİZİM TAKIM ÇOK YAŞA"

Eleştirmek İçin Eleştirmek

Afsad 6. Fotoğraf Sempozyumu Hakkında Birkaç Söz

18. İfsak Fotoğraf Günleri'nin ardından

Altın Kamera Yarışması

"Okudunuz mu ? Gördünüz mü ?" :
Fotoğraf İzleyicisi/Tüketicisi Olmak


"Sırt Çantalılar" Kurban Bayramında Ne Yapmak Lazım ?

Yol Notları :Venedik

Bülmeten

Temel Eğitim : Amatör Karanlık Oda ve S/B Baskı


Haberler

Çiçeği Burnunda Yayınlar

Platformlar
Bufsad

Yeni Umutlar
Serra Topal
Amgalan Nadsagdorj

Sergi Salonu
Çizgili Fotoğraflar
Pervane
Çöplükte Yaşam


Portfolyolar :
Yusuf Tuvi
Yusuf Darıyerli
Vahap Akşen


 

 

Sayı 13

"ÇİÇEĞİ BURNUNDA" YAYINLAR

Bülent Irkkan

Deniz Som'un Vaziyet'inden;
"CNN Türk'ün "merkez stüdyosu"ndan Mehmet Ali Birand heyecanla "Burçin Bağdat'ta durum nedir? Bombardıman sürüyor mu? diye soruyor. Burçin "cephe"den büyük bir hayal kırıklığı içinde şefine yanıt veriyor: "Mehmet Ali Birand, maalesef bombardıman 15 dakika önce sona erdi."

Bu da benden;
Meclis'teki saygıdeğer milletvekillerimizin çok önemli bir kısmının telaffuz ettiği biçimde Amarikan Oparasyonu'nun ilk saatleri, yer yine CNN Türk'ün merkez stüdyosu;
Çiğdem Anat : Hani operasyonun ilk saatlerinde bir bomba atacaklardı ve bu bombayla birlikte Irak'ın bütün elektrik ve haberleşme hatları felç olacaktı. Merakla bekledim ama Irak TV'si yayınına devam ediyor?,
Mehmet Ali Birand (Irak TV'sinin görüntülerine dönerek): Ben de bekledim ama maalesef öyle bir şey olmadı.
Bu arada Irak TV'sinin görüntüleri kesilir gibi oldu, stüdyoda bir kıpırdanma oldu ama nafile, görüntüler kesintisiz sürdü.

Sinirlerim bozuldu, yazmadan edemeyeceğim (hem zaten yazdıklarıma zurnanın zırt dediği yerdeki editörün dışında kim karışabilir ki ?) Boşverin sanatı, fotoğrafı filan. Sizlere bu sayıda hararetle önereceğim kitap "Kimmeryalı Conan". Gençliğimde (aslında pek de genç sayılmazdım, afedersiniz eşşek kadar olmuştum okumaya başladığım zaman) barbar Conan'ı okurdum. Hani şu bir yandan korsanlar kraliçesi Belit'i bir kere vermesi konusunda ikna etmeye çalışırken, diğer taraftan düşmanlarının kafasını Vendiya bostanlarındaki karpuz gibi ikiye ayıran ilkel çağların yenilmez savaşçısı Conan. Maceralarında istilalar, kralların devrilmesi, yağmalar ve bol miktarda kan vardır. Yani günümüzdekinin tıpkısının aynısı (eksiği var, fazlası yok), tek bir farkla : Kimmeryalı Conan'ın savaşları namusluydu.

Conan, şimdilerde kitapçılara düştü ve fiyatları da arttı. Bulabiliyorsanız gazete büfelerinde satılan baskıları okuyun, daha ucuz oluyorlar.

Gelelim asıl konumuza;
Aşağıda tanıtımı yapılan kitaplara ait bilgileri, kitabevi raflarından, web sitelerinden ve bize bilgisi gönderilen verilerden derledik. Varlığından haberdar olduğumuz birkaç yayının ise, bilgilerine ulaşamadığımız için bu sayfalarda yer veremedik. Fotoğraf ile ilgili yayınların okurları ile buluşmasında bir sıkıntı var. Bunun en önemli nedenlerinden birisi kitabevlerinin fotoğraf ile ilgili yayınlara yeterince ilgi göstermemesi. Sevgili okurlar, lütfen kitabevlerinden ısrarla fotoğraf konusundaki kitapları, albümleri isteyiniz, isteyiniz ki onlar da raflarına koymak zorunda kalsınlar.

Sevgili fotoğrafçı dostlarımız, albüm ve kitaplarınızı bas/tırmak için sıkıntı çekiyorsunuz ve biliyoruz ki dağıtımcılar ve kitabevleri de size zorluk çıkartıyorlar. Lütfen aynı çabayı kitabevi rafları için de gösteriniz. Size hayır diyen dağıtımcı ve kitabevlerinin isimlerini bize bildirin, bildirin ki bizde onlara bu satırlardan çağrıda bulunalım. Ayrıca yayımladığınız albüm ve kitapların bilgilerini bize gönderin ki biz de okuyucuya tanıtalım. Yoksa kitabevinden nasıl isteyecekler ?

Savaşsız ve bol kitaplı günler dilerim.

Kontrast, Aylık Fotoğraf Gazetesi; AFSAD
Temel Fotoğraf Bilgisi, Özer Kanburoğlu
Fotoğrafta Çekim Teknikleri, Özer Kanburoğlu
Basında Haber Fotoğrafı Kullanımı, Özer Kanburoğlu
Ba-şar-mak, Merih Akoğul
Fotoğraflar Siyah-Beyaz Anılar Renkli, Ülkü Erakalın
Fotoğrafların Anlattıkları, Serdar Turgut'un editörlüğünde
Fotoğraf Teknik Okumaları; Faruk Akbaş, Emre İkizler
100Yuz, Ara Güler'den Yazar Fotoğrafları
İçkalpakçı Çıkmazı, Bir Sokağın Monografisi; Kemal Cengizkan, Dora Günel
Fotoğrafçılığa Giriş, Mustafa Sözen
Derin Bodrum, Sıtkı Kösemen

Kontrast

Aylık Fotoğraf Gazetesi

AFSAD Yayını

 

Herkese Merhabalar, Elinizde tutmakta olduğunuz bu gazete ile AFSAD, yeniden süreli bir yayın ile karşınıza çıkmış bulunuyor. Yayın Kurulu'nda çalışan arkadaşlar, yaklaşık dört-beş aylık bir hazırlık aşamasından sonra, ortaya çıkarttıkları bu ürün ile fotoğraf dünyasına bir yenilik kazandırmış oldular. Büyük emeklerle hazırlanan bu gazetenin, hayra alamet görünen ilk sayısına, AFSAD adına yazı yazmak gibi gurur verici, zevkli ve neşeli bir iş ise, bana düştü.
Bilenler bilir, AFSAD, 1982-1993 yılları arasında elliyi aşan sayısıyla ülkemizdeki en uzun soluklu fotoğraf dergisini çıkartmayı başarmış, daha sonra çeşitli nedenlerle ki en önemlisi maddi nedenlerden dolayı, yayın hayatına ara vermek zorunda kalmıştı. Şimdi bu gazete ile kimlik değiştirerek, yepyeni bir konseptle tekrar karşımıza çıkıyor. 'Gazete Kontrast' bize iki mutluluğu birden yaşatacak. AFSAD, hem yayın hayatına kaldığı yerden devam edecek, hem de yepyeni bir kimlikle fotoğraf izleyicisine farklı bir şeyler sunabilmenin keyfini yaşayacak. Gazete Kontrast'ın uzun ömürlü olması hepimizin dileği.
Ülkemizde fotoğrafçılık ve fotoğraf malzemelerini kullanarak yapılan sanat ürünleri ile ilgili yayınların az olduğu bir gerçek. Öte yandan, sayısal teknolojinin de gelişmesi ile fotoğraf dünyası için zaten mevcut olan ticari alan, büyük bir sektör haline gelmiş bulunuyor. Fotoğrafa değişik derecelerde amatör veya profesyonel ilgi duyanların sayısının gittikçe artmasına rağmen, bu tür yayınlara sponsor ya da reklam bulma sorununun olduğu gerçeği de mevcut yayınların hayatını tehlikeye sokuyor. Bir başka gerçek ise Türkiye'de fotoğrafın ulaştığı noktada fotoğraf derneklerinin öneminin yadsınamaz olduğudur. Bu gerçeklerle yola çıkan;Gazete Kontrast; fotoğraf izleyicisinin nabzını tutabileceğine inanıyor. Gazete Kontrast; günceli yakalamaya çalışırken akıllardaki soruları soracak, yanıtları bulmaya çalışacak. Okuyuculardan gelecek görüş ve önerilerin ışığında gelişecek, büyüyecek.
Sorumluluklarını bilen Yayın Kurulu, karanlığa kurşun sıkmak yerine, gece gündüz çalışıyor ve hem kendini, hem AFSAD'ı temsil edecek olan gazeteyi hayata geçiriyor. Yayın Kurulu yenilikçi bakış açısıyla, içeriğiyle, formatıyla farklı olmaya çalışıyor. Tarafsız, özgür, analizci, duyarlı, saygılı olmak ana hedefleri.
Yayın Kurulunda görev alan arkadaşlara buradan teşekkür etmek lazım. Tamamen iyi niyetlerle ve karşılıksız çalıştılar. Ödülleri ise okuyuculardan gelen tepkiler olacak.Nev'i şahsına münhasır bir gazete olacağı ümidi ile hayır dualarını da yaparak sözlerimi bitiriyorum. Hepimize hayırlı olsun.

Ankara Fotograf Sanatçıları Derneği Başkanı,
Gülser GÜNAYDIN
(Sunuş Yazısından
)

 

Sahibi : AFSAD Ankara Fotoğraf Sanatçıları Derneği
Yazı İşleri Sorumlusu : Gülçin Tellioğlu
Yayın Kurulu : Ceyda Taşdelen, Deniz Tokay, Dilek Bal, Mustafa Alibaşoğlu, Nalan Fındık, Saadet Yanardağ, Serra Topal, Tan Önder, Uğur Okçu
Katkıda Bulunanlar : Gökhan Çelikliay Pelin Yılmaz
Temsilciler : Altan Yüksel(Mersin) Banu Sun(İstanbul) Erol Özdayı(İzmir) Gülbin Özdamar(Antalya) Hasan Varış(Amasya)
İsmail Güzelmansur(K.Maraş) Nilüfer Gökeşmeoğlu(İstanbul)
www.gazetekontrast.org

Fotograflı , Fiyatı:1.000.000 TL



Temel Fotoğraf Bilgisi

Özer Kanburoğlu

İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Yayını

 

Sanayi devriminin ardından hızla gelişen dünya, uzun bir süreçten sonra 1841'de fotoğrafla tanıştı. Özellikle Avrupa’da hızla yayılan fotoğrafa ilgi bizde hemen olmadı. Ülkemizde fotoğrafa  olan ilgi ancak, 19. yüzyılın son çeyreğinde oluştu. Pera’da birbiri ardına açılan stüdyolar, bu sektörün ilk temsilcileri oldu. Gerek dünyada, gerekse ülkemizde hızla gelişen bu sektörle birlikte, doğal olarak sektördeki eğitim sorunu da ortaya çıktı.

İlk önce batıda 20.yüzyılın ikinci çeyreğinde fotoğraf okulları açılarak sektördeki ilk eğitim seferberliği başladı. Ülkemizde ise bu eğitim, türlü zorluklar aşılarak ancak 1978 yılında  başlayabildi. Bugün itibarıyla ülkemizde, 5’ü lisans düzeyinde 3’s, ise ön lisans düzeyinde olmak üzere 8 fotoğraf okulu bulunmakta ve bu okullarda, gerek fotoğraf sanatına gerekse fotoğraf sektörüne nitelikli eleman yetiştirmeye devam edilmektedir.

Ancak ne yazık ki, ülkemizdeki fotoğraf eğitimi, geçen süre içinde bulunduğu türlü zorlukları aşamamış, mevcut bulunan eğitim kurumları gerek ders araç gereç, gerekse akademik kadro olarak bir türlü kurumsallaşamamış ve bu nedenle, gerek sektörün ihtiyacını karşılayacak elemanı yetiştirecek geçerli bir fotoğraf eğitim sistemi, gerekse ders notu olarak yeterli ürünler ortaya koyamamıştır.

Çoğu kez üniversitelerin ödenek yoksunluğundan kaynaklanan bu durum, öğrenciyi 15-20 yıl önce basılmış, içinde doğru ya da yanlış ama kesinlikle güncel olmayan bilgilerin olduğu kitapları satın alma yoluna itmiştir. Bunun bir çok sakıncası vardır. Çünkü, fotoğrafta, diğer, bazı sanat dallarında olmayan (Resim, Seramik, Cam, Geleneksel Türk El Sanatları v.b.) günden güne devamlı gelişen literatürü takip etme zorunluluğu söz konusudur. Çünkü, fotoğraf her şeyden önce  teknolojidir.

Bu nedenle, bir kaç yıl önce basılmış bir eserin dahi güncelliğini yitirdiği günümüzde, gelişen teknolojiyi takip etmek hem fotoğraf endüstrisinde yer alacak öğrencinin hem de, biz akademisyenlerin asli görevlerinden biri olmalıdır. Dolayısıyla biz öğrenciye ne kadar güncel bilgiler aktarırsak, mezun ettiğimiz öğrencide o oranda teknolojiyi yakalayarak bu  sektör içersinde kendine iyi bir yer edinecektir.

Bir akademisyen olarak, ne yapabilirim? ne yapmalıyım? diye düşünürken; öğrencilik yıllarımda yukarıda bahsettiğim kitapların peşinde koşanlardan birisi olarak "niye benin çektiğin sıkıntıları başkaları da çeksin ?" diyerek TEMEL FOTOĞRAF BİLGİSİ adı altında sadece kendi üniversitemde değil, bu eğitimi veren diğer üniversite ve yüksek okullarda da okutulması amacıyla bu kitabı hazırlamaya karar verdim.

Piyasada mevcut bulunan Türkçe, ulaşabildiğim İngilizce  kitaplar, İnternet’teki fotoğraf siteleri ile lisans dönemi notlarımı derleyerek ayıkladım. Güncel olmayan veya yanlış olan bilgileri tekrar araştırarak, doğrusunu bularak ve güncelleştirerek, fotoğraf eğitiminin temeli oluşturabilecek ders notlarını ortaya çıkarmaya çalıştım.

(Özer Kanburoğlu'nun önsözünden)

 

Metin Yazarı : Özer Kanburoğlu
Türkçe
Tasarım : Nurperi Yüceer
160 s. -- Kuşe -- 16 x 23,5 cm
İstanbul, 2002
ISBN: 1300274084
Fotograflı , Etiket Fiyatı: 6.500.000 TL


Fotoğrafta Çekim Teknikleri

Özer Kanburoğlu


Yalçınlar Fotoğrafçılık Yayını

Fotoğrafa başladığımda ilk işim, temel bilgilerin yer aldığı bir fotoğraf kitabını satın almak olmuştu. Doğal olarak, o kitap bittiğinde yeni Türkçe yazılmış içinde teknik bilgilerin yer aldığı kitap ya da kitaplar satın almak istedim. Ancak, ülkemizde bu tipte bir fotoğraf bilgisi kitabı yoktu. Bununla birlikte, bugün, ülkemizde ki birçok fotoğraf okulunda bu kitabın içinde yer alan fotoğraf teknikleri, farklı derslerde de olsa, 1. ve 2. sınıflarda yoğun olarak verilmektedir. Ancak, bugüne kadar bu konudaki bilgiler belli bir şablonda toplanarak  ve derlenerek kitap haline getirilmemiştir.

Bende, bu eksiklikten yola çıkarak, batıda da örnekleri olan ve fotoğrafın teknolojik yüzü ile yaratıcılık yüzünü birleştiren fotoğraf teknikleri adlı bu kitabımı çıkarmaya karar verdim. Piyasada bulunan temel fotoğraf ile ilgili kitapların geneline yakın bölümünde fazla yer almayan 23 çekim tekniğini, sizlere bol örneklerle ve teknik açıklamaları ile vermeye çalıştım.

Sizinde kabul edeceğiniz gibi, her teknik kitapta bazı bölümlerde eksiklikler olabilir. Bunu doğal karşılanacağını düşünüyorum. Çünkü, bilim ya da sanat, taş üzerine taş koymaktır. Ben kendi adıma, bu konudaki ilk taşı koymuş olarak kabul ediyorum. Umarım benden sonra başka akademisyenler, bu kitapta ki eksiklikleri bir başka kitapta tamamlayarak, bilim ve sanat için taş üzerine taş koymaya devam ederler.

Konusunda ülkemizde ilk kez yayınlanan bu kitabın oluşmasında fotoğraf örnekleri ile bana katkıda bulunan öğrencilerime teşekkür ederim.
(Özer Kanburoğlu'nun Önsözünden)

  Metin Yazarı : Özer Kanburoğlu
Tasarımı: Kasım Ertürk
80 s. -- Kuşe -- 21,5 x 21,5 cm
İstanbul, 2002
Fotoğraflı , Etiket Fiyatı: 7.500.000 TL
Başa Dön
Basında Haber Fotoğrafı Kullanımı

Özer Kanburoğlu

Ankara Gazeteciler Cemiyeti Yayını
 

Bu araştırmayı yapmamdaki amaç, kitle iletişiminde en önemli görevlerden birini üstlenen fotoğraftan, ortaya çıkan yeni iletişim dillerine rağmen yazılı basında ne derecede faydalanıldığını ve bu aşamada hangi etkilere maruz kaldığını bulmaktı. Çünkü, günümüz görselliğin acımasızca kullanıldığı ve tüketildiği bir dönem....Her türlü iletişimde görsellik, sınırları zorlanarak veriliyor. Televizyonlar, gazeteler, billboard’lar, reklam panoları, ürün katalogları ve daha niceleri... Ancak, bu fazla ve farklı kullanımlar bazen görsel kirlenmelere sebep olabiliyor ya da farklı kullanım alışkanlıklarını doğurabiliyor. Bunlardan bizim konumuz olan gazetelerdeki haber fotoğrafı kullanımı da bu görsel kirlenmeden büyük ölçüde payını alıyor. 

Çoğunlukla yazı işlerinin ya da sayfa sekreterlerinin, sayfada boş kalan yerleri dolduracak bir dolgu malzemesi olarak gördükleri haber fotoğrafını, bu şartlara rağmen nasıl değerlendirdiklerini saptamaktı. Bunu yaparken ulusal, uluslararası ve yerel basından seçtiğim 40’ı aşkın gazeteyi tarayarak sonuca ulaşmaya çalıştım. Fotoğrafın 170 yılı aşkın serüveni ve dolayısıyla ortaya çıkan haber fotoğrafçılığı mesleği bu kitabı hazırlamamda temel teşkil eden konular oldu.

Bu konunun tartışılmaya açılması gerekiyordu. Çünkü fotoğraf bazen gereksizce de kullanılabiliyor, bazen de ihtiyaç olduğunda hiç kullanılmıyordu. Kısaca fotoğraftan haberde tam randımanlı yararlanılamıyordu. İşin en acı tarafı, haber fotoğrafçılığının  başladığı ve geliştiği yıllarda gazeteler, en tecrübeli  muhabirlerini çok büyük paralar karşılığında bu işe soyundururken, bugün bunun tam tersine görmemizdir. Bugün “Haber Fotoğrafçılığı”  neredeyse Medya Plaza’lar da ki deneyimsiz muhabirlere yaptırılmaktadır. 

Konuyu araştırırken karşılaştığım en büyük güçlük bu konuda daha önce hiçbir araştırmanın yapılmamış olmasıydı. Eğer bu tip bir araştırma 10, 20 ya da 30 yıl önce yapılmış olsa, belki de aradaki kullanım farkı ile ilgili ilginç sonuçlar ile karşılaşılabilecek, bugüne ait daha doğru analizler yapabilecektik. Kitabı hazırlarken karşılaştığım diğer tipik sorun ise uluslararası yayınların Türkiye’ye girişinde yaşanan aksaklıklardı. Bazı günler, izlenen küresel bir olayla ilgili aradığımız gazete veya gazetelerin o günkü sayısı ülkeye girmemiş olabiliyordu. Bunların yanında küçükmüş gibi gözüken  diğer problem ise yerel gazetelere ulaşmaktaki zorluklardı. Bazen uzun yazışmalarla ya da telefon trafiği ile elde etmeye çalıştığım yerel gazetelerin, kitabıma ayrı bir renk kattığı düşüncesindeyim.

Böyle bir araştırmayı sadece fotoğraf yönünden değil, iletişim biliminin çerçevesinde de incelemek gerekiyordu. Bu konuda bana yol gösteren dolayısıyla kitabın hazırlanmasında büyük emeği geçen başta, İ.Ü.İletişim Fakültesi Dekanı sayın, Prof.Dr.Suat GEZGİN olmak üzere; İletişim Fakültesi’nin değerli öğretim üyeleri sayın, Prof.Dr.Edibe SÖZEN ve sayın, Yrd.Doç.Dr.Berin TUNCEL’e, özellikle teşekkür ederim.

Aynı zamanda, kitabın basılmasında maddi ve manevi destek veren Ankara Gazeteciler Cemiyeti Başkanı sayın, Nazmi BİLGİN’e, arşivini benimle paylaşan sayın Prof.Dr.Emre DÖLEN’e, yerel gazetelerin bulunmasında ve ulaştırılmasında çok büyük katkı sağlayan değerli dostlarım, Sebati TAMUZUN Muzaffer AVCILAR, Reha BİLİR, İhsan KILIÇ, Haşmet DEMİRBİL, ve Cihan KAR anketin hazırlanmasında ve veri tabanı programlamasında yardımlarını esirgemeyen kardeşim Aylin KANBUROĞLU ve Arş.Gör.Osman ÜRPER’e, önemli haber fotoğrafların elde edilmesinde büyük gayret gösteren, haber fotoğrafçısı Ercan ARSLAN’a, kitabın grafik tasarımını büyük özveri ile gerçekleştiren Yalçın OKYAY’a ve bu araştırma boyunca bana destek veren eşim Aydan’a teşekkür ederim.

(Özer Kanburoğlu'nun önsözünden)

  Metin Yazarı : Özer Kanburoğlu
Sunu : Nazmi Bilgin - Prof. Dr. Suat Gezgin
Tasarım: Kasım Ertürk
Türkçe
138 s. -- Kuşe -- 19,5 - 27,5 cm
Ankara, 2003
Fotoğraflı, Etiket Fiyatı: 10.000.000 TL

Ba-Şar-Mak

Merih Akoğul

ERA Yayıncılık

 

Projenin ismine çekim aşamasında karar vermiştim; oradaki herkes aynı amaç, "Başarmak" için çalışıyordu. Sonuçta "Başarmak" serisi, 8 ayrı gidişte 30 gün çalışılarak ve toplam 3600 kare fotoğraf çekilerek oluşturuldu. İzleyicilerle, ilk kez 23 Mart-21 Nisan 2002 tarihleri arasında Fotoğrafevi'nde buluşan bu serginin albumü için 97 adet fotoğraf seçildi.
Bu projenin amacı, kimi ailelerin ne yapacaklarını bilmedikleri, kimilerinin eve kapattığı, kimilerinin de "kader" diyerek sineye çektiği zihinsal ve bedensel engelli çocuklarla ilgili gündem oluşturmak ve toplumun, bu çocukların rehabilitasyonu konusunda gerekli duyarlılığı göstermesini sağlamaktı. (Kapak içi) kısa bir gezinti için tıklayınız.....

albümün satışından elde edilecek gelirin tümü engelli çocukların rehabilitasyonu için kullanılacaktır

  Türkçe, İngilizce
Fotoğraflar : Merih Akoğul
Önsöz: Levent Çalıkoğlu
Kapak ve Albüm Tasarımı: Göksel Günaydın
59 s. - Kuşe -- 23,5 x 30,5 cm
İstanbul, 2002
ISBN: 9757882941
Fotoğraflı, Etiket Fiyatı: 35.000.000 TL

Fotoğraflar Siyah-Beyaz Anılar Renkli

Ülkü Erakalın
Arıtan Yayınevi

 

Her fotoğraf bir anıyı, bir acıyı, bir sevinci gizler... Hele hele bu fotoğraflar siyah-beyaz ise, ve geçmişten izler taşırsa... Kimi zaman cıvıl cıvıldır anılar; bazen mavi, bazen eflatun, bazen de hüzünlerinin içinde yine siyah-beyaz...
Tüm okurlarımı 55 yıllık sanat yaşantımdaki anılarımın gezisine davet ediyorum...
Yolunuz açık olsun... Mutluluk dolu ve de renkli..(Önsözden)

  Türkçe
İstanbul, Aralık 2002
1. Hamur - 160 s. 13,5 x 19,5 cm
Fotoğraflı, Etiket fiyatı : 8.000.000 TL

Fotoğrafların Anlattıkları

Hürriyet Arşivinden 62 Fotoğraf
60 Yazar, 62 Yazı

Serdar Turgut editörlüğünde

Doğan Kitapçılık

  Hürriyet gazetesinin 54 yıllık köklü geçmişiyle sahip olduğu zengin birikim ve kaynaklarını siz değerli okurlarımızla paylaşmaya devam ediyoruz. Bu amaçla oluşturduğumuz ilk eser 2001 yılında yayımlanan. Ercan Kumcu ve Şevket Pamuk'un Hürriyet sayfalarından ekonominin 50 yılını anlatan Artık Herkes Milyoner isimli kitabı oldu.
Bu uzun soluklu projenin ikinci ürünü ise, Hürriyet yazarlarından Serdar Turgut'un yine Hürriyet arşivinden derlediği Fotoğrafların Anlattıkları isimli kitaptır. Bu eser toplum yaşamındaki renkleri yansıtan ve toplumdaki gelişmeye ışık tutan bir dizi fotoğraf ve bu fotoğrafların çağrıştırdığı yazılardan oluştu. Kitaba alınan 62 fotoğrafa, Türkiye'nin yakından tanıdığı değerli isimler yeni anlamlar kattı.
Fotoğrafları ve yorumlarıyla geçmişe keyifle bir yolculuk yaptıracağını umduğumuz bu kitabı sizlere sunmaktan mutluyuz...
(serdar Turgut'un önsözünden)
  Editör: Serdar Turgut
197 s. -- 23.5 x 29,5 cm
İstanbul, Ekim 2002
ISBN: 975-293056-5
Fotoğraflı, Etiket Fiyatı : 45,000,000.-TL


Fotoğraf Teknik Okumaları

Faruk Akbaş, Emre İkizler

Om Yayıncılık

  Fotoğrafları teknik ve içerik olarak değerlendirip, nasıl çekildiklerine dair birtakım sonuçlara ulaşma işlemine "fotoğraf okuma" diyoruz.
Fotoğraf okuma, yeni başlayanların fotoğrafı daha kolay ve daha zevkli öğrenebilmeleri için en yararlı yöntemlerden biridir. Bir fotoğrafı inceleyerek nasıl bir objektifle, nasıl bir ışık altında ve hangi kompozisyon kuralları uygulanarak çekildiğini keşfetmek, fotoğrafçılar için önemlidir. Fotoğraf eğitim kitaplarının sınırlı sayıda olduğu ülkemizde, bu çalışmanın önemli bir boşluğu dolduracağına inanıyoruz.
(Tanıtım Duyurusu'ndan Alıntı)
  Yayına Hazırlayan: Özgür Kalyoncu
Düzeltmen: Sidal Tiryakioğlu
Grafik Tasarım: Erkan Mazıcıoğlu
Grafik Uygulama: H. Emre Ekinci
Fotoğraflar: Faruk Akbaş, Emre İkizler
Türkçe 221 s. - Kuşe - 14 x 21 cm
İstanbul, Mart 2003
Renkli,Etiket Fiyatı : 19,500,000.-TL


100 Yüz
Ara Güler'den Yazar Fotoğrafları

Ara Güler

Yapı Kredi Yayınları

  Eğer ben bu insanların fotoğrafını çekmese idim, Türk Edebiyatı yüzsüz (100'süz) kalacaktı.
-Ara Güler, 15.11.2002-
(Arka Kapak)

  215 s. -- Kuşe -- 17 x 24 cm
İstanbul, Aralık 2002
ISBN: 975080516X
Fotoğraflı, Etiket Fiyatı 30,000,000.-TL


İçkalpakçı Çıkmazı

Fotoğraflar : Kemal Cengizkan, Dora Günel

Sosyal Araştırma : Gülay Kayacan, Ebru soytemel, Gamze Toksoy

Fotografik Vizyon Yayınları

 

Çıkmaz Sokağa Tutunmak

1999 yılının bir Haziran sabahı yüklenip makineleri daldık Samatya'ya. İlk durak kilise duvarının karşısındaki kahveydi.ç Önce garsonla başladı muhabbetimiz. Bir kare fotoğraf, bir kare daha... Kahvedekilerin, kapı önündekilerin, Kilise duvarı dibinde oturanların suretleri alındı birer birer.
Klasik sorularla karşılaşıyorduk:
"Gazetecimisiniz?"
"Hayır?"
"Neden çekiyorsunuz peki?"
"Fotoğrafçıyız"
"Ne yapacaksınız?"
"Sergi, kitap..."
Bir süre devam etti bu sorular.
Önceleri kahvedekileri, mahalle esnafını çektik. Ardından İçkalpakçı Çıkmazı'nda sürdürdük çalışmayı...
(Dora Günel'in giriş yazısından..)

  Türkçe, İngilizce
Editör : Özcan Yurdalan
Çeviri : Anita Tatlıer
Tasarım : Savaş Çekiç
95 s. -- Kuşe -- 22 x 22 cm
Ekim 2002
Fotoğraflı, Etiket Fiyatı 20,000,000.-TL


Fotoğrafçılığa Giriş

Mustafa Sözen

Detay Yayıncılık

 

Fotoğraf, ışık-gölge görüntüsünden öte, varlığın içinde bulunduğu zamansal ve mekansal çevre ile ilişkisini en yalın ve dolaysız anlatan bir iletişim aracıdır. Sözcüklerle aktarılamayan pek çok şeyin, insanlar arasında dil ve eğitim farkını ortadan kaldırarak tek bir fotoğraf karesi ile anlatılıyor olması, fotoğrafı çağın en önemli, hatta vazgeçilmez bir iletişim aracı yaptı. İçinde yaşadığımız bilgi çağında gerek bilgiye en kısa yoldan ulaşmak, gerekse bilgiyi dolaysız anlatmak için en etkin ve vazgeçilmez araç fotoğraftır.
Bu kitapta, fotoğraf çekmek için gerekli temel bilgiler dolaysız, yalın bir dilde anlatılmıştır. Fotoğraf makineleri, diğer çeşitli ekipmanlarla kullanım özelliklerine göre tanımlanarak hazrlanmış bu kitap, ders kitabı niteliğinde olup öğrenciler için de temel bir kaynak teşkil etmektedir.
(Arka kapak)

  Türkçe,
190 s. -- 1. hamur -- 16,5 x 22 cm
Mart 2003
Şekilli, Etiket Fiyatı 6,000,000.-TL


Derin Bodrum

Sıtkı Kösemen

The Marmara Hotels&Residences'ın katkılarıyla yayımlanmıştır

 

The Marmara Otelleri'nin desteğiyle, geçen yıl yayımlanan "Beyoğlu, Ben" yaratıcıları bu kez Bodrum'da. Bodrum yarımadasını , rasgele, ama ne aradığını bilerek tarayan bir bakışın saptadığı, gene usta işi 217 fotoğraf; 191 insan.
Onları, anlattıklarından esinlenip, bir öykü tadında sıralayan, birbirine 'teğelleyen' bir metin...
Tekrar, tekrar 'dönmek' isteyeceğiniz özel bir kitap.
(Kapak içi)

 

Türkçe, İngilizce
Fotoğraflar : Sıtkı Kösemen
Genel Tasarım, Konuşma metinleri : Bülent Korman
Grafik Tasarım : Hakkı Mısırlıoğlu
Röportaj Koordinasyon : Zeynep Tunuslu
217 fotoğraf. -- Kuşe -- 15 x 18 cm
Aralık 2002
Renkli fotoğraflı, Etiket Fiyatı 25,000,000.-TL