Back to Main Page Back to Main PageSon SayıÖnceki SayılarEditörlerİletişim

Editörden

Tekniğin Olanaklarıyla Yeniden Üretilebildiği Çağda Sanat Yapıtı

Seyit Ali Ak : Bir Fotoğraf Tarihçisi

"Black&White in Colors" YAZIT

Uzaklardan "Sanatsal Fotoğraf, Alfred Stieglitz"

Işık Çiz (Photography - Fotoğraf - Işıkçiz - Ardışık-Işıkçiz)

"Fotografi, Süreçler, Kendi"

Sanat ve Felsefe : "Bir Sanat Yapıtında Estetik Kaygı Zorlamaları"

Yine Sinema Üzerine

Sinema ve Fotoğraf

Fotoğraf ve Uygarlık ve Demokrasi

Sırt Çantalılar

İzahlı Orhan Cem Çetin Külliyatı

Fotoğraf ve Mimari - 4

Temel Tasarım: Kompozisyon

Kaktüs

‘Cam Kent’ : Masumiyet ve Cennetin Dili

Solan Renkler: "Bir Yaprak Dökümü Öyküsü: Kaybolan Zanaatlar"

Okudunuz mu ? Gördünüz mü ?

Bakü'den

Yol Notları:Toskana-2

Ciddiyet

Temel eğitim : Kompozisyon ve Çerçeveleme

İleri düzey : Teknik Denemeler

Haberler

"Çiçeği Burnunda" Yayınlar


Platformlar,Fotoforum


Yeni Umutlar
Emine Denizer
Dicle Türkyılmaz


Sergi Salonu
Mahmut Özturan, Rhythmosthetica
Emrah Can, Bire Bir
Bayramali HALAFOV
Suyunu Çıkaranlar
Bir Ülke Bir Fotoğrafçı : Ken Ligth


Portfolyolar

Emine Ceylan
Hüsnü Gürsel
İzzet Keribar

 






 

 

Sayı 14

Serginin Hikayesi

Afsad‘ın yurtdışı etkinlikleri çerçevesindeki fotoğraf sergisini Kazakistan’a, 1992 / Kasım ayında götürdük.

Alma-Ata‘da rehberimiz Firuze bizi basık; karanlık, küçük bir stüdyoya götürdü. Dört bir yanımızda spotların aydınlatmaya çalıştığı, hiç boş yer bırakmamacasına asılmış, irili ufaklı onlarca siyah-beyaz fotoğraf... Fotoğrafların sahibi Azerbeycan asıllı Bayramali ( George ) HALAFOV. Binlerce kilometre ötede fotoğraf birleştiriyor bizleri. Çok seviniyoruz onu bulduğumuza, o da son derece mutlu oluyor. Keyifle dolaşıyoruz fotoğrafların arasında. Açtığı sergi defterine biz de duyumsadıklarımızı aktarıyoruz.

Kadın unsurunun ön plana çıktığı fotoğrafların tümünün anlatım dili var. Sanatçı, fotoğraflarında kadının içsel ve dışsal ruh halinden olabildiğince yararlanmış. Doğanın biçimlenmesi, uzayın, insanlığın, toplumun ve sevginin biçimlenmesinde hep kadını buluyoruz karşımızda. Kadın Dünya olgularının tek evrensel değerlendirme sembolü sanki...

Etnik çatışmalar, toplumun uyuşturucu ve alkol bağımlılığı ve AIDS, fotoğraflarda son derece duygusal anlatımlarla işlenmiş. Romantizm, realizm ve lirizmin birarada bulunduğu yapıtlarda, insan ve doğadaki uyum, kişisel özgürlükler ve zulme karşı protesto bilişimini görebiliyorsunuz. Yapıtları izlerken melankoliden çılgınlığa ve kedere dek bütün psikolojik etkileşimlerden nasibimizi alıyoruz.

  Alma-Ata‘ da çeşitli gazetelerde foto muhabirliği yapan Bayramali, bize yüzlerce siyah beyaz baskısını gösterdi. Fotoğraflarını Zenit ve Kiev marka makinasıyla çekiyor. Makinelerimizi hayranlık ve ilgiyle izleyen Bayramali‘nin en büyük özlemi, ülkesinin sınırları dışında bir sergi açmak ve Canon AE-1 makinaya sahip olmak.

Fotoğraflarını Türkiye‘ye götürelim sergini açalım diyoruz, üç saat önce tanıştığı bizlerin teklifini sevinçle kabul ediyor. Yetmişi aşkın fotoğrafını, gümrükte sorun çıkmasın diye bize hediye ettiğini belirtir bir belge ile birlikte veriyor.

Türk işbirliği Kalkınma Ajansı ( TİKA ), AFSAD işbirliği ile Halafov‘u Ankara‘da sergi süresince misafir ettik. Halofov‘un sergisi 28 Nisan/ 10 Mayıs 1993 tarihleri arasında Ankara‘da açıldı.

Sergi‘de fotoğrafları satışa sunuldu. Elde edilen gelirle kendisine ’Canon AE-1’ fotoğraf makinası ayrıca objektifler, filtreler, fotoğraf çantası alındı. Sergi haberini gazeteden okuyan ve İsveç‘te yaşayan bir fotoğrafçı / sinemacı kendisine ait ’Canon AE-1’ fotoğraf makinası ve objektifi Ankara‘ya getirip Halafov‘a hediye etti. Halofov‘un hayalleri iki kere gerçek olmuştu. İlk kez ülkesinin dışında bir sergi açıyordu ve ’Canon AE-1’ fotoğraf makinasına kavuşuyordu.

 Doğanay SEVİNDİK, Mehtap YILDIZ