Back to Main Page Back to Main PageSon SayıÖnceki SayılarEditörlerİletişim

Editörden

Tekniğin Olanaklarıyla Yeniden Üretilebildiği Çağda Sanat Yapıtı

Seyit Ali Ak : Bir Fotoğraf Tarihçisi

"Black&White in Colors" YAZIT

Uzaklardan "Sanatsal Fotoğraf, Alfred Stieglitz"

Işık Çiz (Photography - Fotoğraf - Işıkçiz - Ardışık-Işıkçiz)

"Fotografi, Süreçler, Kendi"

Sanat ve Felsefe : "Bir Sanat Yapıtında Estetik Kaygı Zorlamaları"

Yine Sinema Üzerine

Sinema ve Fotoğraf

Fotoğraf ve Uygarlık ve Demokrasi

Sırt Çantalılar

İzahlı Orhan Cem Çetin Külliyatı

Fotoğraf ve Mimari - 4

Temel Tasarım: Kompozisyon

Kaktüs

‘Cam Kent’ : Masumiyet ve Cennetin Dili

Solan Renkler: "Bir Yaprak Dökümü Öyküsü: Kaybolan Zanaatlar"

Okudunuz mu ? Gördünüz mü ?

Bakü'den

Yol Notları:Toskana-2

Ciddiyet

Temel eğitim : Kompozisyon ve Çerçeveleme

İleri düzey : Teknik Denemeler

Haberler

"Çiçeği Burnunda" Yayınlar


Platformlar,Fotoforum


Yeni Umutlar
Emine Denizer
Dicle Türkyılmaz


Sergi Salonu
Mahmut Özturan, Rhythmosthetica
Emrah Can, Bire Bir
Bayramali HALAFOV
Suyunu Çıkaranlar
Bir Ülke Bir Fotoğrafçı : Ken Ligth


Portfolyolar

Emine Ceylan
Hüsnü Gürsel
İzzet Keribar

 






 

 

Sayı 14
AMATÖR TEKNİK DENEMELER
Tekin Ertuğ


Fotografın insan hayatına girmesinden, resimle çatışmasından, medyada yeri doldurulmaz bir şekilde kullanılmasından, sanayinin güçlenmesinden, tanıtım ve reklam konusunda eşsiz bir yer tutmasından ve nihayet sanat insanlarınca enstrüman olarak ele alınmasından bu yana geçen yıllar içinde herkes bir yenilik peşinde koşmuş, keşifler yapmaya koyulmuş, yeni ve benzersiz teknik çalışmalarda bulunmuş ve böylece amaçların gerçekleştirilmesinde yaratıcılığın sınırları sürekli zorlanmıştır.

Her yeni teknik deneme fotograf çevrelerini şaşırtmış ve ancak bu denemelerin her biri kendinden sonrakinin üretilmesine temel taşı olmuştur. Özellikle fotografa yeni başlamış insanların kataloglarda, sanal ortamda veya sergilerde karşılaştığı bu denemeleri çözebilmeleri beklenemez. Ancak hiçbir deneme saklı kalsın, bilinmesin diye üretilmez. Her yeni deneme başkalarıyla paylaşıldığı ölçüde vardır.

Bu yaklaşımdan yola çıkarak, amatörlere ve daha çok da fotografa yeni başlamış insanlara yönelik olarak , üzerinde çalışıldığında keyifli sonuçlar veren ve şaşırtıcı sonuçlarından dolayı da insanı araştırmaya - keşfetmeye yönelten, böylece belki de fotograf üretiminde sürekliliğe yol açan bazı amatör denemeleri anlatmanın anlamlı olacağını düşünmekteyim.

Hiç şüphesiz böyle denemeler yeniliklere yol açacaktır. Ancak denemeleri sadece teknik denemeler olarak almak, yaratıcılığı teknik denemelerle sınırlamak ve sanatın derinliğini bir yana bırakmak da çok doğru olmayacaktır. Teknik anlamdaki bütün deneme ve yenilikler , fotografçı için, kendi dilinin - anlatımının oluşmasında veya göndermelerinin yerini bulmasında, sadece bir araç olarak elealınmalıdır.

Amatör fotograf insanlarının teknik araştırmalar yapmaları ve yapılanları izlemelerinin yanı sıra, fotografta felsefi içerik oluşturma çabalarına da yönelmeleri ve belki de enerjilerini, yaratıcılıklarını en fazla buna yöneltmeleri gerekir.

 

* KART EMÜLSİYONUNDAN RENK ELDE ETME

* DİA KAZIMA
* FOTOGRAF BOYAMA
* AYKIRI FİLM BANYOSU
* SOLARİZASYON
* TONLAMA BANYOLARI
* KOLAJ
* DEFORMASYONLAR VE DİĞER DENEMELER